Annons:
Etikettläkning-och-eftervård
Läst 1278 ggr
Zacinca
12/3/17, 12:02 PM

Helix problem

Hej!

Jag piercade min Helix på India i Malmö den 17e september, och den verkade läka alldeles utmärkt tills för en vecka sen. Då började den klia/svida och blöda lite grann. Det har också bildats som en liten "bula" på baksidan av piercingen. Den har inte blivit bättre, det är lite torkat blod vid hålet när jag vaknar på morgonen och den gör ont. Jag tänkte ge det några dagar till och om det inte blir bättre så får jag åka tillbaka till piercaren och rådfråga. Min Helix har alltså varit helt okej och verkat som att den läkte jättebra fram tills för ca en vecka sen (den har inte varit såhär hela tiden)

För övrigt så är jag jättenoga med att inte röra mina piercingar utan att ha tvättat händerna, och är noga med att tvätta morgon och kväll med koksaltlösning. Har en 1.2 mm labret (8 mm lång) i titan  om det skulle spela någon roll.

Någon som haft samma problem och vad gjorde ni?


Annons:
Honestyisdead
12/3/17, 12:05 PM
#1

Händer många. Kan vara att du slått till den i sömnen eller att det kommit in skit. Se till att du har rena örngott, alltså byt ofta och håll håret borta från piercingen.

Upp till toppen
Annons: