Annons:
Etikettpiercingar
Läst 1354 ggr
Elliem95
1/12/18, 8:08 PM

Tungpiercing info!

Är väldigt sugen på att pierca tungan och vill höra lite om den! Kan den exempelvis skada tänder? Kan jag äta dom första dagarna? Läspar man? Ja … ni som vet lite om denna piercing, skriv skriv skriv! :)

Annons:
[rumelle]
1/12/18, 8:09 PM
#1

Ja, den kan skada tänderna.

Aleya
1/12/18, 8:15 PM
#2

Ja du kan skada dom. Sen kan tandköttet ta stryk också. Olika om man kan äta. Jag kunde äta samma dag men min tunga svullnade knappt. Men var noga med att skölja efter måltiden. Läspade aldrig. Men det är individuellt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Honestyisdead
1/12/18, 8:51 PM
#3

Risken för skador på tänder och tandkött är stor. 

Jag åt samma dag. Tungan var svullen ca en vecka.

Pzycholix
1/13/18, 10:19 AM
#4

Vet att alla har olika smärttröskel, men ni  som har rätt låg smärttröskel. Gjorde det väldigt ont? Gick smärtan över snabbt?

Aleya
1/13/18, 10:34 AM
#5

#4 var mer obehagligt att få tungan fasthållen än att få kanylen tryckt genom tungan. Brände som till och sedan var det klart. Sen beror det ju på hur mycket tungan svullnar hur ont man får.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Honestyisdead
1/13/18, 10:58 AM
#6

Var mest äckligt för det knastrade

Annons:
Herveaux
1/13/18, 12:25 PM
#7

Jag tyckte inte det kändes spec mycket.
Kände knappt av tången som höll fast tungan och hörde lite av knastret när nålen gick in i frigoliten som piercaren la under tungan. 

Vart inte spec svullen och har inte själv fått några skador på tänder eller tandkött efter snart 16år med den piercingen. *peppar, peppar*


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Honestyisdead
1/13/18, 12:32 PM
#8

Jag fick ta ut min efter 10 år då den skavde ner tandköttet på en tand. Och känner nog ingen som inte bitit av små flisor av tänderna.

emeliiiiieee
1/13/18, 1:05 PM
#9

Smärtan tyckte jag var helt okej. Brände till bara. Mest obehagligt med tången. JAg kunde bara äta soppa första veckan. Var så svullen så piercaren fick byta från 18 till 22mm stav. Läspade somfasen i början men det la sig tillslut. Däremot har jag förstört flertalet tänder pga staven. Blir en dyr tandläkarhistoria tillslut.

Aleya
1/13/18, 1:07 PM
#10

#8 har aldrig skadat tänderna med piercingen men höll på att bita sönder en tand med ett jäkla popcorn. Då for det en flisa. Så då har jag haft tur.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Elliem95
1/14/18, 9:26 PM
#11

Tack för alla svar! Ska nog inte göra piercingen efter allt jag läst här. :(

Isolede_Aurora
1/17/18, 1:54 PM
#12

Aldrig haft några problem med min, hade jätteont i munnen en dag efteråt men sedan har det inte varit några problem. Men det är ju olika. Jag ska operera mig i februari så då måste jag ta ut den, antagligen kan jag inte sätta i smycket sen igen…

Aleya
1/17/18, 1:56 PM
#13

#12 varför ska du inte kunna det? Jag kan sätta i ett smycke fast jag inte haft en stav i på flera år. Hålet är mindre ja, men man kan töja ut det.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Honestyisdead
1/17/18, 2:08 PM
#14

#13 Det beror helt på vem man är. Mitt hål stängde sig helt på 2 dygn. Det är en muskel och det brukar stänga sig fort.

powerade
1/18/18, 12:55 AM
#15

Har haft min snart 5 år tror jag. Har plastkulor men metallstav. Har aldrig råkat bita i staven så därav har jag fortfarande metall där. Kulorna kan däremot slå i tänderna ibland och jag tuggar gärna på dom. Så därför är det ett lite säkrare drag med plast. Min tandläkare har aldrig påpekat någon skada i min mun eller tänder pågrund av piercingen. Jag var svullen väldigt länge men åt vanligt hela tiden. Smärtan och spänningen i tungan efter var värre än själva piercandet.

Isolede_Aurora
1/18/18, 9:21 PM
#16

13#har hört många som har sagt som Hera att det är en muskel som sluter sig fort. Ibland t o m efter några minuter så det är jättesvårt att få in piercingen igen. Men om det inte stämmer är det ju jättebra. Fast det är nog olika från person till person.

emeliiiiieee
1/18/18, 10:24 PM
#17

#16 min förra stängde sig på 3 min, fick inte i smycket sen

Isolede_Aurora
1/19/18, 12:02 PM
#18

17#vad synd:( operationen tar två timmar så det lär ju stänga sig då.:(

powerade
1/19/18, 7:48 PM
#19

#18 ifall operationen är snart så kan man ju alltid vänta till efteråt. Sen om hålet väl har läkt har det då gått jättebra för mig att vara utan i 2h sen beror det väl på vad du ska operera om man får ha kvar sen eller inte om man använder sig av plast så inte metallen stör någonting.

Isolede_Aurora
1/20/18, 5:59 PM
#20

19#jag piercade mig för åtta månader sedan, tror du att det är läkt ännu?det hade varit toppen om jag kunde vara utan smycket, det har verkligen blivit en del av mig så vill inte att det ska växa igen:)

Annons:
powerade
1/20/18, 6:11 PM
#21

#20 jag kunde vara utan efter den tiden. Sen kan man ju ha otur också att det sätter igen sig fortare än för andra. För mig tog det åtminstone 12 timmar innan det var så pass att jag inte fick genom något igen och då var den inte ens en månad

Isolede_Aurora
1/20/18, 7:00 PM
#22

21#vad bra, känner jag mig mer positiv!jag tycker om min piercing:) Ber för övrigt om ursäkt för att jag har ”kapat” tråden!

Upp till toppen
Annons: