Annons:
Etiketttatueringar
Läst 1446 ggr
getflikkan
2018-01-30 12:05

tips på placering av text?

halloj! jag har sedan sommaren varit otroligt sugen på att tatuera in "it's a long way to the top if you wanna rocknroll" någon stans på kroppen. Har varit sugen på låret, men tänkte höra om ni har några andra förslag på placering? samt vad ni tror att en sån tatuering skulle kosta cirka? Vill bara ha en enkel text utan skuggning och annat runt (om de inte är så att tatueraren föreslår det).

Annons:
sp0ngeb0b
2018-02-23 01:56
#1

Priset beror på hur lång tid det tar samt tatuerarens timpris (brukar vara minst 1000 kr i timmen tror jag). Tiden beror självklart på hur stor tatueringen ska vara samt hur avancerad den är. Text är väl ganska enkelt antar jag och brukar inte vara så stort så blir nog under en timme. Dock har vissa tatuerare startavgifter eller vad det kallas. Typ om den avgiften är 500 kr så måste du betala 500 kr även om det skulle gå snabbare än 30 min.

Honestyisdead
2018-02-28 19:21
#2

På sidan av låret uppifrån och ner om du tänkt dig en större :) En så lång text blir inte bra som liten. Em del tar timpris andra beroende på motiv

VeilofElysium
2018-04-03 01:03
#3

Utsidan av underarmen tycker jag är snyggt med texter. Jag har själv text på ena sidan och ska nu veckan fixa en text på andra sidan. Det är helt upp till dig själv dock :)  Min gaddning gick på 1000 den jag ska göra nästa gång har betydligt längre text och går på 1200. Beror dock ganska mycket på tatueraren vad gäller pris men runt 1000 lappen är vanligt för en timme.

Bjallstal
2018-05-30 18:51
#4

Betalde 1200:- för min text med två rader på revbenen :)

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Calcifer
2018-06-07 22:43
#5

Har visserligen bara tre ord, men stort som täcker hela insidan av underarmen, och kostade ca 1300 att göra om jag inte minns fel. Har en mycket mindre text, en signatur och två ord, ovanför hjärtat och den kostade 1000:- pga timavgift och startavgift.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: