Annons:
Etiketttatueringar
Läst 2052 ggr
brajzore
1/31/18, 2:57 PM

Orolig kring tatuering

Hejsan,

I Onsdags förra veckan så tatuerade jag mig. Slutresultatet blev som på bilden till vänster. Men nu nästan en vecka senare så ser tatueringen ut som till höger. Det lossnar färg från den. Det flagnar färg helt enkelt. Jag har smörjt den 3-4 gånger per dag och tvättat den morgon och kväll med ljummet vatten och parfymfri tvål.

Vad kan detta bero på att det händer så? Det var rött runt tatueringen dagen efter sittningen och 2dagar till, men detta antog jag var normal då jag nyss hade tatuerat mig.

Annons:
Milkshake
1/31/18, 3:00 PM
#1

Det är sårskorpan (med färg) som lossnar. Det är en del av läkningsprocessen :)

brajzore
1/31/18, 3:01 PM
#2

Milshake: Enligt min tatuerare så var det inte alls normalt att den såg ut så. Han trodde att jag hade fått en infektion i tatueringen. Som du kan se så lossnar den mörka färgen.

Milkshake
1/31/18, 3:08 PM
#3

Ja det ska det ju inte göra. Däremot är det normalt att tatueringen inte är lika skarp och intensiv efter att den  har läkt. Det går inte att klicka på din bild så det är svårt att se någon skillnad.

Honestyisdead
1/31/18, 3:11 PM
#4

Hade du haft en infektion hade du märkt det. Det är så att en del släpper färgen mer på än andra. Därför brukar det ingå en fyllning efter ett par månader.

brajzore
1/31/18, 3:20 PM
#5

Här kommer två länkar med bättre zoomning på hur den ser ut nu. Det är ju såklart en ljusare färg där det har lossnat, men ändå, blir orolig när den mörka färgen lossnar, och undrar om det är normalt.

https://imgur.com/a/EAcRo

https://imgur.com/a/6bkl9

Honestyisdead
1/31/18, 4:00 PM
#6

Ser absolut inte ut som en infektion. Du får helt enkelt fylla i den igen och hoppas att mer färg fastnar.

Annons:
brajzore
1/31/18, 4:00 PM
#7

Är det normalt att de ska vara så som i länkarna?

Honestyisdead
1/31/18, 4:03 PM
#8

Ja det lossnar färg vid läkning. Hur mycket beror på person och på hurvida tatueraren gått i rätt djup.

brajzore
1/31/18, 4:03 PM
#9

Okej, tack så jättemycket.

Zadeira
1/31/18, 4:46 PM
#10

Det är absolut ingen infektion, däremot ser det ut som om väldigt dåligt med färg sitter kvar efter läkning och att du behöver fylla i den när den har läkt. Min tatuerare gör det gratis, det är bara att fråga din.

brajzore
1/31/18, 7:51 PM
#11

Okej. Tackar jättemycket för svar. Hur kommer det sig att det är så pass mycket färg som lossnar? Är det som Hera säger, att det är individuellt, eller är det något annat som kan bidra?

Zadeira
2/1/18, 9:55 AM
#12

#11 Jag har hört att det är som Hera säger. Beroende på hur tatueraren gått på djupet, vilken färg man använder och vad man har för hud kan det fästa olika.

Zadeira
2/1/18, 9:55 AM
#13

Vad har du fått för råd kring skötsel?

Annons:
brajzore
2/1/18, 10:17 AM
#14

Samma råd som alla verkar följa: Smörja 2-4 gånger om dagen. Tvätta med parfymfri tvål morgon och kväll.

Honestyisdead
2/1/18, 10:30 AM
#15

Vad smörjer du med? Låter du den lufttorka?

Zadeira
2/1/18, 10:36 AM
#16

Smörjer du regelbundet när den blir torr?

brajzore
2/1/18, 3:58 PM
#17

Helosansalva smörjer jag. Och ja, jag låter den lufttorka och ja, jag smörjer regelbundet när den känns torr.

Honestyisdead
2/1/18, 4:25 PM
#18

Bra. Erbjöd tatueraren dig en ifyllning?

Upp till toppen
Annons: