Annons:
Etikettpiercingar
Läst 737 ggr
Ruzicka
2018-02-06 04:54

Kan vi prata om min conchpiercing?

Hej! För tre dagar sedan bytte jag smycke i min 8 år gamla välläkta conch till en ring. Jag är mycket medveten om att ringar inte går att använda för många i conchen, men jag ville så gärna ge det en ordentlig chans. Nu har jag börjat få problem. Inte med hålet i sig, som fortfarande känns bra, men allt brosk i hela örat känns som att någon har gått lös med hammare på. Jag känner inte alls igen den här smärtan, trots att jag har piercat mig massor med gånger. Bör jag ge det tid, eftersom 3 dagar är absolut ingenting? Eller bör jag dra mig tillbaka till piercaren i nederlag, eftersom det förmodligen inte kommer bli bättre?

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Annons:
[rumelle]
2018-02-06 05:36
#1

Antagligen blir det ett tryck mot brosket av ringen när du sover och ligger på den sidan. Jag har haft liknande problem när jag haft ring i mina helixpiercingar. Brukar misshandla kudden lite så att det blir en grop just där örat hamnar, då brukar det lugna ner sig igen. Alternativt sova på en såndär nackkudde som ser ut som ett C, med örat i hålet. Faktiskt mer bekvämt än man kan tro.

Upp till toppen
Annons: