Annons:
Etiketttatueringar
Läst 1373 ggr
strobii
2/6/18, 7:30 PM

Tatueringsfrågor

Hej, jag har inte så väldigt mycket erfarenhet/kunskap av tatueringar (jag har bara en liten enkel.) Men funderar nu på något nytt och lite större. Har lite frågor som jag skulle bli glad ifall någon ville svara på, och ni får gärna ha överseende ifall det är dumma frågor :) Jag funderar på några rosor i black&grey, men till skillnad från min tidigare tatuering skulle jag vilja ha den här lite mer synlig. 1. Självklart ska man välja placering utifrån vad man själv gillar, men skulle ni - mer vana - tycka att det såg dumt ut att tatuera ovansidan av underarmen - tänker mig att den ska placeras några cm ovanför handleden och att den ska sträcka sig till kanske 8-10 cm i storlek. Och jag tänker mig motivet som 3 rosor(snarare i en grupp än på en "rad") med lite blad. 2. Vet att även detta är väldigt individuellt, men hur har ni upplevt eventuell smärta på ovansidan av underarmen? Min tidigare är placerad på insidan. Jag har ganska smala/tunna armar ifall det har någon betydelse. Återkommer kanske med fler frågor ;)

Annons:
Honestyisdead
2/6/18, 7:57 PM
#1

Det är en ganska vanlig placering :)

Här själv ingen där.

strobii
2/6/18, 9:29 PM
#2

Har själv mest sett sånna som har "ensamma" tatueringar placerade på insidan, eller att dom går runt helt som början till en sleeve. Men har nog varit jag som tittat dåligt bara haha :) 

Okej!

[IdaSoren]
2/7/18, 11:25 AM
#3

Tror absolut inte placeringen skulle se dum ut på något sätt, tatueraren kommer placera den så att det ser estetiskt bra ut och följer armens linjer. Vad gäller smärta kan jag inte tänka mig att det skulle göra mer ont där än någon annanstans, har dock själv bara tatueringar på armarnas insidor. Men troligtvis (min gissning) kommer den göra mindre ont än den du redan har.

strobii
2/7/18, 1:11 PM
#4

#3 

jo dom ser väl vad som blir bäst :) 
tycker också att det låter rimligt att insidan borde kännas mer (även om inte det heller gjorde så väldigt ont, men har som sagt bara en liten tatuering där.) =) tack för din svar!

nypisnina
2/10/18, 2:06 PM
#5

Jag har just rosor på ovansidan av min underarm, snyggt tycker jag och är väldigt nöjd. Smärta är så individuellt men jag tycker inte att det gjorde ont, då gick ändå tatueraren för djupt och ärrade mig här och var..

VeilofElysium
4/8/18, 12:50 AM
#6

Har text på ovansidan av underarmen på ena sidan och text på sidan av underarmen på den andra. Varken eller gjorde särskilt ont tbh,  Men smärta är ju högst individuellt.. mina piercingar gjorde mycket ondare än mina tatueringar tillsammans och då är min längsta sittning på fem och en halv timme  x)

Annons:
Upp till toppen
Annons: