Annons:
Etikettpiercingar
Läst 1301 ggr
LaPrincipessa
2/24/18, 8:34 PM

Downsize! (Töjning i örat)

Jag har tagit ur mina 16mm-töjningar i öronen då de blivit irriterade (vet inte varför). Jag undrar hur lång tid det kan dröja för det att dra ihop sig och hur mycket (på ett ungefär) man kan räkna med att det går tillbaka från 16mm? Vet att det är individuellt men vill gärna veta vad ni med erfarenhet säger!

Annons:
Tjeja
2/24/18, 8:39 PM
#1

Det börjar ju dra i hop sig direkt så fort man tar ut töjningarna. Sedan drar det ju sällan ihop sig helt igen och den största delen tar ju tid på sig.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

sp0ngeb0b
3/3/18, 6:37 AM
#2

Den enda erfarenheten jag har är min vän som tog ur sin 10 mm töjning. Det tog tid (minns inte hur lång men minst några månader), sen kunde hon ha hängande örhängen. Nu något år senare kan hon fortfarande inte riktigt ha små örhängen (kan inte riktigt förklara hur jag menar men typ sånna här) utan att de ramlar igenom hålet. Men hängande går bra i alla fall vet jag. Plus att själva hålet inte ser så vackert ut.

Tjeja
3/3/18, 8:52 PM
#3

Ja helt återställt igen som det var innan man började töja hålet blir det ju sällan igen om man har töjt så mycket som 16 mm. Men hålen kommer att krympa och bli mindre med tiden de kommer inte förbli 16 mm utan kanske krymper ner till 6-10 mm istället till att börja med.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Upp till toppen
Annons: