Annons:
Etikettpiercingar
Läst 2043 ggr
Äppelsnäckan
3/7/18, 3:04 PM

Böld vid hål i örat

Jag tog helix i januari/februari förra året och har under tiden haft problem med att det gör ont och blöder ibland. Oftast är det lugnt men ibland, t.ex. om jag råkat rycka i den på nåt jävla vänster, så börjar det ömma. Har fått ta ut den flera gånger för att det gör ont. Sen när jag ska sätta i den igen har det typ växt igen så det börjar blöda när jag sätter i den. Ja, problemet började väl med att jag tog pistol. Har nyligen läst mig till varför man inte ska använda det. Så jag vet om den aspekten. Men nu, häromdagen så upptäckte jag en liten böld på baksidan av hålet. Fick ta ut örhänget några dagar innan det, då det började blöda när jag skulle byta. Har haft silver- och guldplaterade örhängen i. Vad ska jag göra? Det har säkert växt igen ännu en gång… Suck. Ska jag vänta ut den eller göra något? Får betala extra och göra en med nåljävel nästa hål jag tar…

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

Annons:
Lia
3/7/18, 3:28 PM
#1

Jag skulle låta växa igen och ta om med kanyl hos en riktig piercare. Och så skulle jag framöver använda titan eller kirurgiskt stål och inte ta ut pieringen så ofta. Det tar tid att läka en broskpiercing även om man låter bli att pilla på den också, och vissa läker aldrig. Min tragus tog 7 månader och jag rörde den endast vid rengöring. Det är nog främst nötandet på din piercing som irriterar den så.

Honestyisdead
3/11/18, 6:52 PM
#2

Nr 1. aldrig med pistol 2..ta aldrig ut oläkta piercingar och sätt in igen!!! Låt det växa igen och håll nogrant rent under tiden

litettrassel
4/6/18, 11:31 PM
#3

Ja, det kostar mer att ta med kanyl men man får vad man betalar för, vilket är sterila varor, ett läkesmycke, en som vet vad hen gör samt någon du alltid kan vända dig till om du undrar nått eller piercingen beter sig. Jag gjorde en helixpiercing med kanyl i augusti och det är först nu den har blivit som folk. Den tycker mindre om att bli soven på och hatar när hår fastnar i den. Att byta smycke innan 6 månader är som att trakassera den. Knölen finns det många hemmarecept för att bli av med. Att köpa kamomillte i påsar som du lägger i kokande varmt vatten och sedan pressar på knölen i så pass varmt som du klarar av skall ha haft framgång för vissa. Kamomill är som salt = lätt bakteriedödande. Hoppas det löst sig för dig på bästa sätt ändå sedan tråden är något gammal.

Upp till toppen
Annons: