Annons:
Etikettpiercingar
Läst 865 ggr
Ellenfyrkant
2018-04-03 10:10

Conch & Rook

Har för en månad sedan piercat dessa två, conch och rook. Är intresserad av lite inspo! Vad har ni för smycken i era? :)

Mvh Ellenfyrkant

Annons:
sp0ngeb0b
2018-04-04 07:37
#1

Har haft lite diverse. Vanliga "basic" smycken, ringar i båda (inte samtidigt dock). Nu har jag tagit ut rooken och i concharna (har i båda öronen) har jag en sån här: länk
Är väldigt nöjd med dem, tycker de blir supersnygga. Men mest nöjd är jag nog för att alla mina smycken matchar.

Ellenfyrkant
2018-04-05 12:19
#2

#1 Tack för svar!
Min tanke från början var att ha en ring i rooken, men som läksmycke fick jag en böjd barbell och tycker det också är lite läckert. Jag gillar det stilrent. Men antar att det är de två alternativen man har i den.

I Conchen har jag klurat desto mer. Där vill jag ha något litet fint, ingen ring. Men vilka smycken köper man till denna? Vad heter dem och är det utformat som en labret är på baksidan eller hur är smycken till conch utformade?

Mvh Ellenfyrkant

sp0ngeb0b
2018-04-05 13:02
#3

#2 Jag har bara haft vanliga raka stavar med sånna platta "skivor" på baksidan, om du fattar… 😂 Alltså vanliga stavar helt enkelt. När jag skulle byta gick jag bara till min piercare, pekade på den nya stenen jag ville ha och så fixade de rätt stav. Så det rekommenderas! Och du kan ju alltid söka på google eller instagram efter bilder på conch piercingar, och se om du hittar något roligt för inspiration.

Upp till toppen
Annons: