Annons:
Etikettpiercingar
Läst 745 ggr
problem1
2018-04-04 16:45

Tandläkarbesök med ''ny'' tungpiercing

Detta är mitt första inlägg här så jag vet inte riktigt hur man gör, men förhoppningsvis gör jag rätt? Jag undrar en sak. 

Jag piercade tungan nu för snart 2 veckor sen (25 mars) och har fått en tandläkartid den 27 april,  och jag skulle behöva gå till tandläkaren då en av mina tänder börjat göra väldigt ont. Men, jag undrar hur det är med att gå till tandläkaren med en relativt ny piercing?

 Jag vet att många tar ut sin innan tandläkaren för att slippa klagomål eller annat, men jag lär inte kunna göra det eftersom min är så ny. Tror ni att det ska gå bra ändå att gå dit? Även om jag har den i? Eller ska jag senarelägga tiden?

Annons:
emeliiiiieee
2018-04-04 17:17
#1

jag gick till tandläkaren med en ny piercing. Den var 2 dagar gammal. Inga problem. lite klagomål men sånt får man ta. 

dom rör ju inte tungan när dom kollar tänderna

problem1
2018-04-04 17:38
#2

#1 tack för svar. Min tand började precis göra väldigt ont och jag är orolig att jag fått ett hål, så jag kanske till och med måste flytta fram tiden men då vet jag iallafall att det ska vara okej. Det är en tand långt bak så jag kunde inte ens nå den med tungan förrän ca 3 dagar sen, så JAG vet att det inte är pga piercingen. Är rädd att dom kommer neka mig hjälp bara för jag skaffat en stav i munnen..

emeliiiiieee
2018-04-04 17:45
#3

Mig har dom aldrig nekat pga piercingen.

problem1
2018-04-04 17:47
#4

Så bra, då får jag nog flytta fram tiden och hoppas på det bästa. Jag har aldrig haft hål innan så det var ju verkligen perfekt timing också…

Maria
2018-04-04 18:26
#5

Kanske ska man ringa och fråga. Tänderna kan ju behöva röntgas och då vet jag inte om de vill att man är piercad.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

problem1
2018-04-04 21:57
#6

har hört att många vill att man ska ta ut den, och detta är en årlig kontroll så troligtvis ska jag röntgas. Men jag kan ju inte ta ut den, med tanke på att den bara är en månad gammal då. Så jag vet inte hur jag ska göra isf

Annons:
[rumelle]
2018-04-05 18:34
#7

Nej, en Tungpiercing brukar inte vara ivägen för röntgen.

Honestyisdead
2018-04-07 12:06
#8

Min tandläkare sa att den hör saken som gjorde det billigare  inte gällde om man gar i tungan. Flr det  ör egen skada

problem1
2018-04-07 18:02
#9

#8 Jag är bara 19 så jag har ingen sån där årlig betalning än om du förstår vad jag menar, jag har aldrig haft problem med mina tänder innan så har inget jag behöver betala för än, men jag förstår vad du menar

Upp till toppen
Annons: