Annons:
Etikettpiercingar
Läst 533 ggr
Tindru
4/8/18, 7:30 PM

Problem med industrial piercing

Hej! Piercade min industrial hos en professionell piercare för 2 år sedan, och därefter har den i stort sett krånglat hela tiden. Den har återkommande bulor vilket jag vet uppstår när smuts och bakterier ligger och skaver mot piercingen, men det ska tilläggas att min piercare sagt att den är fint läkt och att jag tagit hand om den. Så fort jag rör vid den blir den svullen, speciellt när jag ska sätta i och ta ut den. Det blir nästan som en inflammationskänsla där den känns otroligt varm, är svullen och jävligt öm. Det är så störande att den ser så otroligt ful ut i jämförelse med andras industrials. Mitt öra är verkligen förstört, fullt med bulor och nytt brosk har börjat växa och framför allt så ömt. Jag har gått till min piercare varpå han säger att ”ja, det kan bli så ibland” men jag är så trött på allt krångel, men vill inte ta ut den då jag tycker att piercingen i sig är riktigt snygg. Har funderat på att ta ut den för att låta den växa igen för att sedan ta om den. Men bulorna kommer fortfarande vara kvar, de har varit där de senaste 1,5 året och jag är så lack på den. Tips på hur jag bära mig åt för att få den att bli 100% normal och fri från komplikationer 24/7? // Tindra

Annons:
Upp till toppen
Annons: