Annons:
Etiketttöjning
Läst 1908 ggr
filopa
4/10/18, 12:02 AM

Töja örat

Hej jag håller på att töja örat och undrar hur länge jag bör vänta mellan varje töjning och om jag ska tvätta den och isf hur ofta?

Annons:
sp0ngeb0b
4/10/18, 12:38 AM
#1

Vänta minst 1 månad mellan varje töjning, gärna mer. Stressa inte, låt det ta sin tid, det är 100 % värt det. Det kan uppkomma olika problem om du går för snabbt fram, t.ex. är det mindre troligt att det kan dra ihop sig igen. Jag har töjt båda öronen men jag gjorde ett i taget. Det första hade jag lite för bråttom med, hade inga uppenbara problem medans jag töjde men känner nu att det örat är mycket tajtare och svårt att få in tunnlar med kanter på båda sidorna så att säga. Ibland är det näst intill omöjligt. Så bara en sån sak liksom.

Vet inte riktigt hur det är med tvätt, men det skadar nog inte att tvätta med koksaltlösning. Jag tvättade inte mer än att skölja i duschen dock.

filopa
4/10/18, 5:35 PM
#2

Okej tack, ska jag ta ut örhängena och tvätta då eller är det som en ny piercing då man inte ska ta ut dem?

sp0ngeb0b
4/11/18, 12:22 AM
#3

Nej, låt dem sitta i. Du kan testa att fylla ett litet glas med koksaltlösning och sen doppa ner öronsnibben där i, det är effektivt.

Ställ gärna fler frågor om du har. Lycka till!

Upp till toppen
Annons: