Annons:
Etikettpiercingar
Läst 1026 ggr
Herbi
4/14/18, 9:26 AM

Hur ofta rengör ni er septum-piercing?

Hejsan! Jag har försökt hitta information om detta, men det enda jag hittar är tips på hur man sköter sin septum-piercing i början av läkningsperioden. Jag har haft min piercing i 10 månader och har haft som vana att tvätta piercingen med lite koksaltlösning varje kväll. Slutade att göra det för någon vecka sedan och upplever att piercingen börjat kännas lite irriterad/svullen. Kan det innebära att piercingen inte är helt läkt/infekterad? Eller är det andra som tvättar sin piercing med koksaltlösning, trots att piercingen inte är ny? Jag är förvirrad.

Annons:
sp0ngeb0b
4/14/18, 9:37 AM
#1

Nu har jag iofs haft min lite längre än dig, sedan oktober 2016 så ca 1,5 år. Jag gjorde som med mina andra piercingar att jag fortsatte med koksaltlösning tills de inte alls känns ömma/gör ont/dylikt när jag drar i dem eller kommer åt dem. Då börjar jag dra ner på tvättandet, kanske tvättar 1 gång om dagen i stället för 2. Sen brukar det mest bli så att jag glömmer bort det, och så märker jag att den mår bra ändå och då slutar jag. Nu brukar jag ta ut septumen lite då och då för att plocka bort snor från smycket, då passar jag på att tvätta lite runt själva hålet också. Typ nån gång i månaden - när det känns som att det är dags bara.

Men det är nog bäst att du ringer eller går till din piercare och ställer frågan, hen lär veta bäst.

Lia
4/14/18, 9:38 AM
#2

Jag tvättade min piercing noga med koksaltlösning i ca ett år tills jag kände att den var helt läkt. Sen efter det har jag rengjort den som alla andra piercingar, i duschen.

Herbi
4/14/18, 10:29 AM
#3

#1 #2 Tack för svar! Då är det kanske inte så konstigt. Får fortsätta med koksaltlösning ett tag till, antar jag.

[Wijnja]
4/14/18, 10:52 AM
#4

Tvättar 2 gånger om dagen

Magrat
4/14/18, 12:04 PM
#5

Jag har haft min i 8 år och byter aldrig smycke. Tvättas bara av när jag duschar så varannan dag typ. Men jag minns att den krånglade en del och jag körde nog koksaltlösningen i närmre ett år.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

[Wijnja]
4/14/18, 12:08 PM
#6

Min krånglar lite nu

Annons:
Upp till toppen
Annons: