Annons:
Etikettallmänt
Läst 905 ggr
Ameliemunther
4/25/18, 8:28 AM

Vertical labret piercing?

Hej! funderar på att höra en vertical labret piercing! Ni som har sån piercing, hur ont gjorde de jämfört med tex tunga,navel eller nipplarna? några större nackdelar med de? Mvh

Annons:
sp0ngeb0b
4/25/18, 10:31 AM
#1

En av mina bästa vänner har en sån. Har för mig att hon inte tyckte det gjorde särskilt ont och då har hon piercat sig på alla möjliga ställen förr (navel, bröstvårta, näsa, brosk osv). Hon valde den för att en vanlig labret skulle vara sämre för tänderna och tandköttet, men det visade sig att hon inte kunde sluta "leka" med staven med tänderna om du förstår hur jag menar, vilket inte heller är så bra för tänderna. Det skulle jag säga är en ganska stor nackdel, men samtidigt så går det ju att undvika.  En annan grej är att enligt henne är den lite sned, jag har då aldrig sett det så det är nog bara något hon själv ser. Men bara du går till en bra och pålitlig piercare ska det säkert bli bra.

Det är sjukt snyggt, kör på säger jag!

Ameliemunther
4/25/18, 10:46 AM
#2

tack så mycket för tipset :) ja jag kör på de faktisk :)

Carrosh
4/27/18, 5:45 PM
#3

På mig gjorde den inte speciellt ont, men det har ingen av mina piercingar gjort (har 9 st sammanlagt). Hur ont eller inte det kommer att göra är omöjligt att svara på då det är så individuellt hur känslig man är på olika delar av kroppen. En person kan tycka att det är svinont i t.ex. läppen men inte alls tycka en rook gör ont, medan en annan kan tycka helt tvärtom. Det är så individuellt.

Smärtan när man gör en piercing är ju däremot över på någon sekund eller två, det går fort, om det är det du oroar dig för? Det kommer ju vara ömt och svullet ett litet tag under läkningen också - men det är ju lite av charmen med att pierca sig också. 🙂

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Upp till toppen
Annons: