Annons:
Etikettpiercingar
Läst 1084 ggr
problem1
5/11/18, 4:16 PM

Tungpiercing längd på stav

Herregud, förlåt för lång text. Tappar bort mig lite ibland. Hoppas någon orkar läsa allt rabbel eller bara skumläsa igenom lite snabbt! 

Men, Jag piercade tungan för en månad och två veckor sen, studion sa att jag skulle byta stav efter 2 veckor, så jag åkte in och gjorde det. 

Märker att staven kanske är lite lite kort för min tunga, då jag har rätt tjock tunga. Jag har mätt staven jag piercades med själv, får den till 18mm. Och den var okej längd tyckte jag, hade inte så mycket stav som syntes som andra brukar ha vad jag har sett, då dom flesta vad jag sett har jättemycket stav som syns när svullnaden lagt sig. 

När jag piercades visades en del av staven, så jag utgår från det eftersom min tunga var så smal den kan vara just då, innan svullnaden och innan piercingen svullnat alls så att säga. 

Det jag vill komma till är att jag har ingen aning om hur lång staven i min tunga är! Jag har en stav hemma som är 16mm i kirurgisk stål, men vill inte ta ut den jag har i tungan i onödan för att mäta och se om jag ska sätta in den andra i 16mm. 

Jag gissar på att den i tungan antingen är 16 eller 14. Jag får en grop i tungan, alltså inte bakom som man brukar, utan min grop är liksom där kulan ligger (syns om man trycker ner tungan platt så stav syns) när tungan är avslappnad, och tydligen ska det inte vara så (??) så jag ANTAR att staven är lite lite kort. 

Den trycker inte på obehagligt eller något, jag har faktiskt haft en väldigt bra läktid helt utan problem än så länge, därför vill jag inte pilla med den så mycket i onödan, men tydligen är det inte bra om staven och kulan skapar en grop där hålet är. Jag undrar mest egentligen, är min stav för kort, borde jag byta till läkstaven igen när det gått två månader? 

Jag gjorde min navelpiercing hos samma piercare som denna, för fyra år sen, då va hon hur bemötande och trevlig som helst men som jag kanske skrivit innan var hon väldigt kort och stressad denna gången, så får inga riktiga svar om piercingen eller något. 

Bor även lite över en timme bort från studion och dom har dåliga öppettider så kan inte bara åka dit hur som helst heller. Telefonen får jag inget svar på, då dom är där dåliga tider som sagt…

Annons:
Honestyisdead
5/11/18, 4:27 PM
#1

Var gropen hamnar beror på hur piercingen ligger i munnen när du har den stängd. För en grop blir det.

Känns det bekvämt så är det nog rätt. Kort stav är bättre än att det sticker ut eftersom risken för att bita i den minskar.

problem1
5/11/18, 4:54 PM
#2

Den här gropen är en stor rund där kulan ligger mot hela tiden, den kom dagen efter jag bytt stav. Staven jag hade innan var inte för lång enligt mig, inte oskön i munnen eller att jag bet på den, kände den inte alls då heller

Honestyisdead
5/11/18, 5:11 PM
#3

Gå till piercaren och byt igen då

problem1
5/11/18, 5:30 PM
#4

Jag har kvar staven jag blev piercad med hemma

Honestyisdead
5/11/18, 5:38 PM
#5

Byt hemma då ;) var bara försiktig.

problem1
5/11/18, 5:50 PM
#6

Är det dåligt att ha en grop där kulan ligger i, då gropen är typ ''framför'' hålet och inte bakom som det brukar vara? För jag känner folk som säger det, men alla säger ju olika, när min tunga ligger avslappnad syns knappt något av staven, om jag ''trycker'' ner tungan syns en bit av staven och då ser jag gropen kulan skapat. Är lite rädd för att byta piercing själv, men behövs det gör jag det 😛

Annons:
Honestyisdead
5/11/18, 5:53 PM
#7

#6 Nej det är inte dåligt om det inte skapar obehag.

emeliiiiieee
5/11/18, 6:14 PM
#8

Jag hade 16 på min stav efter jag bytte efter 2 veckor och fick en grop.. Nu 1 år senare har jag 12 och har en stor grop men har inget obehag av det. Så länge staven inte trycker och skapar obehag skulle jag inte bytt. Hur stor kula har du? Min piercare sa att en liten kula skapar större grop än en större.

problem1
5/11/18, 6:25 PM
#9

#8 gissar på 5 eller 4mm. Jämför med en kula på 6mm och den på tungan är lite mindre men vet inte hur mycket 1mm skiljer därav är jag osäker. Men skulle gissa på att kulorna är 4mm, då dom skiljer sig en del från varandra i storlek.

Upp till toppen
Annons: