Annons:
Etiketttatueringar
Läst 1360 ggr
nypisnina
5/12/18, 11:42 AM

Allergi mot tatueringsfärg?

Undrar hur det märks att man är allergisk mot någon tatueringsfärg? Någon som varit med om det? De tatueringar jag har i färg har gjort extra ont under läkningen och de har varit mer svullna och röda än andra, gissar att det är för att jag inte riktigt tål färger!? Men när de har läkt så är de bra liksom, tycker det är lite konstigt, men det kanske är just under läkningen det märks om man är allergisk?

Annons:
Herveaux
5/19/18, 8:28 PM
#1

När jag jobbade med att bleka tatueringar så hade jag ett par kunder som hade reagerat på färgen i sina tatueringar.
Tatueringarna var väldigt svullna, med rodnad runt om och kliade något fruktansvärt.
För dessa personer höll symptomen i sig även efter att tatueringen var läkt.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

nypisnina
5/21/18, 3:45 PM
#2

#1 Ok, tack för svar. 🙂

Min tatuering är nu läkt och som väntat så är allt bra nu, men den gjorde riktigt ont under läkningen, de första tre dagarna var jag skitsvullen.

JossanH
8/3/18, 10:07 PM
#3

Vissa stöter bort färger de inte tål. Vet en som stötte bort orange färg så den försvann från tatueringen. Jag var överkänslig mot vissa röda färger och de delarna svullnade upp och kliade något galet mycket.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Surpan
8/13/18, 9:27 AM
#4

För mig tog röd färg längst på sig att läka, antagligen så hade min kropp svårare med den. Men min erfarenhet är generellt att färgtatueringar svullnar mer och gör mer ont eftersom mer av huden blir tatuerad. Oftast när man gör färgade tatueringar så är ju tatueringen mer opak och svartvita tatueringar är mer skuggade och använder mer av hudfärgen i designen.

/Surpan

Upp till toppen
Annons: