Annons:
Etikettpiercingar
Läst 617 ggr
Vrilen
2018-05-19 20:21

Industrial?

Funderar på att skaffa en industrial i sommar när jag fyller år men vad jag förstår så verkar det vara en svårläkt piercing? Hur lång tid brukar det ta för den och läka och hur underlättar man läkningsprocessen? Något speciellt man ska tänka på?

Blir min första '' ordentliga'' piercing förutom dom jag har i mina öronlober som jag fick när jag typ var 6 så är lite nojig xD

Annons:
sp0ngeb0b
2018-05-21 01:38
#1

Allt sånt där kan du fråga din piercare. Generellt underlättar du läkningen genom att följa råden du får av piercaren, vilket oftast är att rengöra ett visst antal ggr per dag med koksaltlösning, inte pilla, byta lakan ofta, hålla dig hälsosam åtminstone första veckorna (bra mat, rörelse, ingen alkohol osv), försök undvika att hår och kläder fastnar och även slag mot piercingen (jag brukar lyckas med det oftare än vad som känns okej haha). Läkning i brosket brukar vara ca 6-12 månader. För mig var det längre än så med helix, conch och rook som jag har. Men det beror också på hur din kropp är - min kropp är uppenbarligen långsammare och mer svårläkt än andra.

litettrassel
2018-05-23 16:56
#2

Tänk på att sommaren står för dörren och med värmen ökar infektionsrisken. Piercingen är svårläkt, gjorde en helix i augusti förra året och det är först nu som jag tror att vi är kompisar med varann, så en rejäl dos tålamod kan behövas. Tänk på att inte bada med den då det också är en infektionsrisk tills den är läkt.

Upp till toppen
Annons: