Annons:
Etikettpiercingar
Läst 694 ggr
EmmaLisaH
2018-05-21 22:08

Septum luktar dåligt

Jag piercade septum i november förra året och för någon månad sen blrjade den lukta illa men inte mycket. Nu även fast jag tvättar en gång per dag med vatten och mild tvål/koksaltlösning så börjar den lukta direkt när jag nuddar den, vilket väldigt obehagligt. Jag försöker att undvika att röra på den under dagen pga hygieniska skäl, den är varken öm eller sårig på något sätt, så varför är det såhär? Är det någon annan som har på samma sätt eller vet nån hur man ska sköts den för att undvika detta?

Annons:
Carrosh
2018-05-22 01:07
#1

Det är döda hudceller och smuts som ger den lukten, helt normalt. Det är bara att fortsätta tvätta den med koksaltlösning (undvik tvål på slemhinnor - det torkar bara ut), och vrid den så att du får tvättat hela smycket och runt hålet.

Iom att du har ett främmande föremål i näsan så kommer döda hudceller fortsätta att sätta sig på smycket, allt kommer ju inte ut med snoret då något sitter i vägen för utfarten. Känner själv av det där nu och då, jag har haft min i tio års tid.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Magrat
2018-05-22 15:09
#2

Jag upplevde bara att det luktade första året. Sedan när det läkt så märker jag ingenting.

Jag tvättar den med vatten när jag duschar. Det är allt. Är den nyare skulle jag rekomendera att fortsätta med koksaltslösningen.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Annielle
2018-05-22 18:08
#3

Jag har aldrig haft någon illalukt från min över huvud taget under de ca 5 år jag hade min, kan nämna att jag har väldigt bra luktsinne dessutom.  Jag skulle fråga en piercare om det om jag vore orolig.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

sp0ngeb0b
2018-05-23 11:17
#4

Jag har också känt en svag lukt från min septumpiercing, liknar lukten som kommer från mina töjningar i öronen, och den lukten vet jag är normal då alla jag känner med töjningar har den. Jag ser till att rengöra regelbundet, och jag tror inte någon annan känner lukten från septumen. Jag menar, den sitter rätt upp i min näsa och jag känner bara en svag lukt, tror inte nån annan märker det då. Mer än så vet jag tyvärr inte men skadar säkert inte att kontakta en piercare och fråga om råd.

Upp till toppen
Annons: