Annons:
Etikettproblem
Läst 648 ggr
Emouse
2018-05-24 20:30

Spräckt töjning

Min högra öronsnibb har varit riktigt bångstyrig länge nu. Haft 6 mm i flera månader och har försökt töja upp till 8 mm flera gånger men den tar emot på en gång. Jag tvingade in en 8 mm taper, började igår morse och den var nästan i idag. Alltså relativt långsamt och det gjorde ont som satan men jag lyssnade inte, jag var desperat att få upp den till 8 mm för att jag haft ojämn storlek mellan öronen så himla länge, dum i huvudet som jag är😴

Ja jag vet att det inte ska göra ont och jag lyssnade inte på min kropp och idag så hade den svullnat upp REJÄLT och när jag skulle ta ur den för att byta ner till 6 igen så börjar det naturligtvis blöda som grädde på moset. Satte in den gamla igen och det är fortfarande väldigt svullet. Vill verkligen inte ta ur 6:an då jag vet hur snabbt hålet krymper, det kan vara en natt utan och det är svårt att få in den😕

Ni med lite mer erfarenhet, är det bara att bita ihop och ta ur den och börja om från början eller ska jag ha kvar 6:an och vänta och se tills imorgon? Bytte för ett par två timmar sedan.

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Annons:
Kirnzy
2018-05-24 22:43
#1

Beroende på hur svullet det är så skulle jag sätta in en 4-5mm, och sen börja om långsamt. Sen kan du nog ha kvar 6an så länge det känns okej, och se hur det är imorgon/om någon dag. Om det är riktigt dåligt så kanske det är bäst att börja om helt, men det är svårt att säga..

Honestyisdead
2018-05-25 03:19
#2

Jag hade börjat om från början.

nypisnina
2018-05-25 16:05
#3

Beroende på vilket material du har och vad det är för smycke så hade jag tvättat noga morgon och kväll med koksaltlösning och haft kvar 6an. Jag var allergisk mot ett material som jag använde under tiden jag skulle töja så mina töjningar såg ut som fan och hej kom och hjälp mig, men jag satte tillbaka det mindre smycket och det läkte. Mina blödde och det kom mycket sårvätska och det var svullet som attan. Det är viktigt att smycket du har när det läker är så luftigt som möjligt och pilla inte utan tvätta bara morgon och kväll och låt det vara sen. Det kan fastna lite i sårvätskan men häll på koksalt tills det lossnar av sig självt så läker det så småningom. Om du ser att det inte går åt rätt håll på ett par dagar så börja om.

sp0ngeb0b
2018-05-28 10:28
#4

Det hände mig någon gång i början när jag var okunnig, men jag tog aldrig ut smycket utan bara lät det nya sitta i och tog hand om det. Tvättade med koksaltlösning och så, sen läkte det och allt blev bra. Men så klart dumt att det ens händer från början, precis som du säger. Har du testat några olika knep för att få örat mjukare inför när du ska töja?

Emouse
2018-05-31 14:57
#5

Uppdatering; Satte i 6an och det mår nu helt okej och är i princip återställd. Väntar ett par veckor så att den blir ordentligt läkt och sedan börjar jag om på nytt och är försiktigare denna gång😃

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Upp till toppen
Annons: