Annons:
Etikettpiercingar
Läst 2264 ggr
problem1
5/27/18, 1:28 AM

Vit ring runt tungpiercing

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, jag har en rund vit ring (sätter in bild för kan inte förklara) på undersidan av tungan, ni kommer se med bilden. Den kan svida lite lite någon gång ibland, väldigt sällan dock, när man känner att man rör just underdelen av staven mycket. Men undrar mest om det är något att tänka över eller så, då jag trodde den skulle försvinna när den i princip va läkt men den är kvar? Har inte känt om den är hård eller hur den känns, då jag inte rör nära piercingen eller tungan alls. Har haft ringen nästan hela tiden jag haft piercingen, och det är lite över 2 månader sen den gjordes. Förlåt för lite äcklig bild, eller jag tycker den ser lite äcklig ut haha

Annons:
Calcifer
5/27/18, 2:27 AM
#1

Har haft piercing i tungan i 11 år och jag har fortfarande en liten vit ring på undersidan av tungan. Däremot får jag inte ont om jag inte äter mycket mat som är svår att tugga och kan fastna lite och sen glömmer att rengöra munnen ordentligt direkt efter.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Honestyisdead
5/27/18, 11:02 AM
#2

Så hade jag i alla 10 år jag hade min.

problem1
5/27/18, 2:57 PM
#3

#1 #2 okej, men då vet jag att det är normalt:) Min kan göra lite ont bara ett tag efter jag vaknat och sen går det över, antar att det har med svullnaden från natten att göra. Tack för svar 😃

En annan fråga, tror ni det är okej att byta till akrylkulor nu, eller borde jag vänta ännu längre?

Calcifer
5/27/18, 4:22 PM
#4

Jag skulle vänta tills den slutar ömma. Min ömmar kanske en gång i månaden för att jag ätit nåt som fastnat eller så. Eller ännu mer sällan. Men 90% av tiden tänker jag inte ens på den.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

problem1
5/27/18, 7:22 PM
#5

Min gör aldrig ont efter jag ätit, inte ens när jag råkat tugga på den, det är dock svårt att förklara hur ofta den gör ont när det nästan aldrig händer, fast det ändå händer.. Men väldigt sällan bara

Calcifer
5/27/18, 9:17 PM
#6

Jag tänkte mest på att du nämnde att den sved. Är du osäker kan du prata med studion där du gjorde den. Min kan ömma om jag t:ex använt halstabletter, då jag glömmer bort att jag har den och suger ganska ordentligt på tabletterna så att den trycks mot piercingen plus att jag rör tungan väldigt mycket samtidigt - svårt att förklara haha. Men det är ju inte så ofta och är nog mest klantighet.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Honestyisdead
5/27/18, 9:26 PM
#7

Jag lekte för mycket med min så min sved ganska ofta på undersidan.

problem1
5/27/18, 10:24 PM
#8

#6 min studio är inte så pratsamma, alltså får inte så bra svar från dom, litar inte riktigt på dom heller för den delen. Dom sa att jag skulle skölja med typ vad jag ville nästan, i en vecka typ. Så ja nej jag vet inte. Försökte hitta skötselråd osv på nätet istället för att lyssna på deras då jag inte tyckte att deras lät så bra. 

Piercade naveln där för flera år sen och då var dom väldigt trevliga och öppna för frågor men nu med tungan var dom inte alls likadana, jag gick tillbaka dit just för jag blivit så bra bemött med naveln, det är mest därför jag frågar här på. Finns inga andra studior här där jag bor - som inte piercar med pistol iallafall. 

Det kan va så som #7 säger dock, jag leker rätt mycket med den i munnen, men min svider inte ofta. Men det märks verkligen när jag lekt för mycket, för det är då den brukar svida. Händer dock inte så ofta för försöker såklart att inte leka med den

Upp till toppen
Annons: