Frågor & Svar

När ok att vara i solen med nygjord tatuering?

2018-05-31 18:29 #0 av: silverfiisk

Hur länge ska man vänta innan man kan vara i solen med en ny tatuering? Jag ska åka utomlands 1/7, tror ni att en liten tatuering hinner läka ordentligt innan dess om jag gör den typ imorgon? När kan man bada i saltvatten? Har försökt googla men tycker att det står olika överallt..

Anmäl
2018-05-31 18:50 #1 av: Hera

Jag hade väntat till efter. Bada är ok men nya tatueringar bleks fortare i sol.

Sugen på att köpa eller sälja något? Klicka här!      
Relationer * HundarBodyart * Kvinna * Fiske * Viktminskning 
Har du frågor som rör iFokus och dess funktioner? -> Support!

Anmäl
2018-05-31 21:55 #2 av: Zadeira

Jag hade väntat till efter, främst för att vara säker på att tatueringen läkt innan en utomlandsresa.

När man kan bada är väl egentligen beroende på hur snabbt tatueringen läker? Jag tror jag väntade ca 3 veckor när jag tatuerade foten förra sommaren innan jag badade. Var sen noga med att skölja av med vanligt vatten och smörja efteråt.

Anmäl
2018-06-04 13:24 #3 av: sp0ngeb0b

Det är väl lika bra att vänta till efter tänker jag. Även om det finns tid för den att läka, så finns ju risken att det blir någon komplikation eller så, och det tar längre tid för den att läka. Det blir bara jobbigt om du ska åka utomlands.

"Before you ask someone why they're vegan - ask yourself why you're not."

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.