Annons:
Etiketttatueringar
Läst 2279 ggr
emeliiiiieee
6/11/18, 10:09 AM

underboob tatuering

Vill göra en relativt stor underboob. Mest sträck och prickar, men även lite skuggning. Fick prisförslag från tatueraren på 4000kr. låter inte det lite lite? Hade tänkt mig typ 7-8 så blev förvånad. 

Det är förövrigt en välkänd tatuerare och han är seriös och duktig då han gjort flertalet av min kompis tatueringar så jag har sett hur han tatuerar. 

Detta är min andra tatuering så har inte sån stor koll på priser osv.

Annons:
Garm
6/11/18, 10:25 AM
#1

Det är ett prisförslag och garanterar inte slutpriset. Är det en "enklare" tatuering så kanske den inte tar så lång tid att göra och blir således lite billigare än du tänkt dig. Normpriset verkar vara runt 1 000 kr i timmen för de flesta tatuerare (iaf de jag varit i kontakt med under åren). 4 000 kr låter inte så lite egentligen, tycker jag, för "prickar, streck och lite skuggning" :)

emeliiiiieee
6/11/18, 10:27 AM
#2

Skickade bild till tatueraren och han räknar ca 4 timmars jobb :) Kan tyvärr inte lägga upp bilden här då jag inte tagit den själv.

Garm
6/11/18, 10:31 AM
#3

Om han sagt det tar ca 4 timmar och kommer kosta 4 000 kr efter att ha sett din bild, så är det nog relativt säkert det inte kommer kosta mer skulle jag tro.

Alltid kul är det blir billigare än man tänkt sig :)

emeliiiiieee
6/11/18, 10:40 AM
#4

Det gör absolut ingenting om det går över 4000kr heller bara den blir perfekt så spelar inte pengarna någon roll

emeliiiiieee
6/11/18, 8:13 PM
#5

Nu till nästa fråga. Har rätt mkt fett över revbenen. Borde det kännas mindre då? kan alltså ta tag i mitt fett hahah

Zadeira
6/12/18, 10:57 AM
#6

Om han räknar ca 4 timmars jobb tycker jag 4000 låter som standard, det hade min tatuerare tagit för den tiden.

Angående om det känns mer eller mindre tror jag inte det spelar så stor roll, det hela beror helt på hur smärtkänslig du är och hur många gånger/hur länge han behöver hålla på på samma område.

Annons:
emeliiiiieee
6/12/18, 11:22 AM
#7

Är rätt smärtkänslig men ska stå ut för jag ska verkligen ha en :D 

Bokat tid den 29e juni. nu börjar nervosititeten komma. Blev nervös såfort jag skickade in depositionen.

Upp till toppen
Annons: