Annons:
Etikettpiercingar
Läst 1323 ggr
Elliem95
6/13/18, 11:19 PM

Näsvinge-piercing

Har just nu en fejk ring i näsvingen men funderar på att göra en riktig! (har dock haft hål där förut, då med en liten pärla) men kan man pierca med en ring direkt??

Annons:
Carrosh
6/13/18, 11:24 PM
#1

Ja, piercaren kan sätta i en bcr som läksmycke, vilket man också ofta gör. :) Viktigt också att du går till en seriös piercare som använder kanyl.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Elliem95
6/13/18, 11:45 PM
#2

Tack för svaret! :)

filopa
6/14/18, 3:11 PM
#3

Jag satte ring på än gång, varit lite irriterad då och då när man kommer åt den, men annars funkar super. Liiiite större risk att hålet töjs då ringar är tyngre än sånt smycke med sten, men det märker man och det är inget jag sett.

Carrosh
6/15/18, 10:59 PM
#4

#3 Hur menar du nu? Hur har du kommit fram till att en bcr skulle vara tyngre än en stav? Hål töjs inte av en sådan minimal skillnad på några gram som det isf kan röra sig om.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

filopa
6/16/18, 9:40 AM
#5

#4 jaha, min piercare sa att risken fanns, men jag är ju ingen expert.

sp0ngeb0b
6/20/18, 11:58 AM
#6

Det är dock risk att den blir mer svårläkt om man har ring i från början, då den rör sig mer än en stav och därför kan irritera. Vill man att den ska läka så snabbt som möjligt bör man ha ett smycke som rör sig så lite som möjligt.

Annons:
Calcifer
6/26/18, 10:09 PM
#7

#6 Och jag fick betydligt mer problem när jag försökte läka med stav än med ring. Min ring rörde sig noll, men staven fastnade i allt i tid och otid och en gång höll jag på att slita ut den. Nuförtiden använder jag även ring därför att stavar alltid ramlar ut under t:ex natten och jag brukar få leta i sängkläderna för att hitta den på morgonen.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: