Annons:
Etikettpiercingar
Läst 5026 ggr
NordicSunset
6/16/18, 5:35 PM

Infekterad helix! Hjälp!

Hej! För ett år sedan tog jag två hål i brosket. Det läkte fint och för en vecka sedan bytte jag ringarna till två guldörhängen. Ena var en ring, den andra en vanlig stav. Det gick galant de första dagarna, men nu är det två dagar då jag har haft förskräckligt ont i det översta hålet. Jag tror att staven var för kort och att pluppen därför har suttit för tight mot örat. Jag tog nyss ut staven och tänkte byta tillbaka till den gamla ringen jag hade, men min mamma säger att jag inte borde då det är väldigt uppsvällt och äckligt. Det är en ganska stor bula som enligt min mamma är varfylld, och den gör så himla ont! Kan ens inte nudda den. Nu till min fråga: Ska jag sätta i ringen/en längre stav, eller ska jag strunta i det och låta hålet växa igen? Eller ska jag uppsöka läkare? Jag tycker att det är så synd bara för att det är så fint med två hål. Var ju verkligen nöjd!

Be the best version of you.

  • Zoella
Annons:
NordicSunset
6/16/18, 5:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Såhär ser det ut just nu.

Be the best version of you.

  • Zoella
Honestyisdead
6/16/18, 5:40 PM
#2

I med ringen så den kan dränera och ring läkare.

NordicSunset
6/16/18, 5:51 PM
#3

#2 Om jag inte sätter i något, kommer det att växa igen? Det gör så ont så att jag knappt kan röra det. Tror inte att jag kommer kunna sätta i ringen.

Be the best version of you.

  • Zoella
Honestyisdead
6/16/18, 6:14 PM
#4

Risken är att infektionen stänger in sig. Ta en kompress med alsolsprit och pressa mot infektionen i 15 minuter 2 gånger idag. Är ddt inte bättre imorgon så ring vc.

sp0ngeb0b
6/17/18, 8:30 AM
#5

Ta inte ut den! Då stänger infektionen in sig precis som Hera säger. 

När jag fått infektioner så har det funkar att göra koksaltlösning och dränka piercingen i den en stund, alltså typ doppa örat i ett glas med koksaltlösning i typ en minut eller så. Upprepa typ 2-3 ggr om dagen, samt vara supernoga med att inte pilla, byta örngott ofta osv. Men det kan nog vara en bra idé att ringa VC.

Honestyisdead
6/17/18, 10:01 AM
#6

#5 Den är redan uttagen.

Annons:
NordicSunset
6/19/18, 12:24 PM
#7

Jag fick tyvärr inte in den. Det gjorde alldeles för ont. Nu några dagar senare gör det inte ont alls och bulan är borta, men jag är ganska säker på att hålet har växt ihop. :(

Be the best version of you.

  • Zoella
Upp till toppen
Annons: