Annons:
Etikettpiercingar
Läst 1739 ggr
filopa
7/3/18, 9:07 PM

Värsta och bästa piercing

Vilken var er värsta och bästa piercing? Vill börja pierca mig mer men är så feg och vill veta mer om olika piercingar.

Annons:
emeliiiiieee
7/3/18, 10:03 PM
#1

Menar du smärtmässigt, läkningsmässigt?

sp0ngeb0b
7/3/18, 10:45 PM
#2

Vad gäller smärta var nog navel den bästa piercingen, tätt följt av näsvinge. Tyckte ingen av dem gjorde särskilt ont. Däremot var naveln en plåga att läka. Den som gjorde ondast var conch, och ändå gick jag tillbaka och gjorde en till. 😂 

Den som läkte bäst var nog septumen, den var enkel att sköta om och snabbläkt. Den jag hade mest problem med var naveln, som dessutom började migrera. Även min helix bråkade en hel del men det var kanske också för att det var min första och jag var inte så bra på att ta hand om den.

Den som var värst att pierca, smärtan aside, var helixen för att jag varit dum nog att inte äta så bra innan. Blev svimfärdig och mådde allmänt skit. Det misstaget har jag inte gjort om fler gånger, haha.

filopa
7/4/18, 12:26 AM
#3

Menar både smärta och läketid

emeliiiiieee
7/4/18, 12:38 AM
#4

Tungan var den som var smärtfri och enklast att läka för mig. Tog ca 3 veckor sen var den läkt :) 

Nipple däremot var inge kul alls både smärtmässigt och läkningsmässigt. Den är fortfarande inte läkt såhär ett år senare.. Och smärtan var 7/10. 

Smileyn var också relativt lättläkt och smärtfri :)

VeilofElysium
7/8/18, 11:21 AM
#5

Smärtmässigt var näsvingen värst, det läkte också väldigt dåligt för mig.  Det som gjorde minst ont och läkte bäst är min septum. Har bara haft piercad navel, näsvinge, öron och har fortfarande labret och septum.

Honestyisdead
7/8/18, 1:32 PM
#6

Värst var industrial. Gjorde riktigt ont! Fick sedan en infektion efter bara en vecka och den åkte ut.

Minst ont gjorde tungan.

Annons:
Zadeira
7/8/18, 4:05 PM
#7

Har bara en labret och den gjorde inte särskilt ont alls. Läkningen gick smärtfritt den med. Öronen minns jag inte, de gjordes när jag var mindre.

Nettan100
7/9/18, 3:33 PM
#8

Den värsta är min septum i läkning då sår skorpor fastnar på både ringen o runt hålet. Samtidigt är man öm och ej nudda näsa. Den bästa är min läpp kändes knappt och sjukt lätt att läka.

Alvirpo
7/9/18, 6:17 PM
#9

Smärtan vid själva piercingen är det inte någon större skillnad på tycker jag. 

Men läkningsmässigt var nog min helix värst, värre än den industrial jag senare skaffade. Helixen krånglade och gjorde ont i runt 1 år efteråt, och kan även idag göra sig påmind såhär flera år efter. Kan givetvis ha att göra med att den gjordes med pistol (jag vet, dumt!).

Både näsvinge och industrial läkte ganska enkelt för mig. Industrial som är ökänd för att vara svårläkt var nog den enklaste av mina förutom öronsnibbarna (men det räknas knappt 😂), redan efter en vecka kunde jag sova på örat, och snart där efter kunde jag sitta och snurra och pilla på staven utan att det gjorde ont! Näsvingen blev infekterad efter ett par veckor, men det gick snabbt över. I övrigt var den smärtfri och läkte snabbt. Har inte haft några problem med dessa piercingar i efterhand.

Moralen av detta är väl att inte pierca med pistol, och att även en svårläkt piercing kan läka fint med en bra piercingstudio och genom att sköta det noga efteråt!

Honestyisdead
7/9/18, 6:29 PM
#10

#9 Det beror helt på läkekött. Jag bytte örngott var dag, lät inte håret komma i kontakt med piercingen och skötte hygienen och fick ändå infektion.

Broskpiercingar läker dåligt för de flesta eftersom brosk innehåller lite blod. Och blodet hjälper oss läka.

JossanH
8/3/18, 10:03 PM
#11

Ondaste: Nipple var helt klart värst 4 mm conch Daith och medusa/labret Minst onda: Navel Tunga Anti-eyebrow Lättast att läka: Daith (läkte helt utan komplikationer och helt smärtfritt) Anti-eyebrow Medusa Svårast att läka: 4 mm conch (läkte inte på 8 mån så tog till slut ut den) Nipple (gjorde ont länge..) Labret (tog till sist ut den)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Upp till toppen
Annons: