Annons:
Etiketttatueringar
Läst 1100 ggr
RomDoll07
7/12/18, 11:17 PM

Tatuerare med naturlig inriktning

Hej, jag har funderat fram och tillbaka på att tatuera mig i många år men det har ännu inte blivit av. En av de främsta anledningarna till det är att jag är väldigt mån om vad jag gör med min kropp och föredrar så naturliga produkter som möjligt, både vad gäller hud- och hårvård, mat och annat. Tanken att stoppa in bläck under min hud känns därför lite sådär men samtidigt har jag två motiv jag väldigt gärna skulle vilja tatuera in på min kropp, så jag är lite kluven. Vad jag har förstått finns det väl dock numera bläcksorter som är mer naturliga utan tungmetaller, plaster och andra mindre nyttiga kemikalier som en del tatueringsbläck innehåller?

Jag tänkte därför höra med er om ni har några tips på tatuerare som använder så naturligt, giftfritt bläck som möjligt (det gäller i första hand en svart texttatuering om det spelar någon roll) och som helst också förespråkar naturliga produkter för eftervård av tatueringar? Finns det någon i eller nära Jämtland vore det toppen (jag bor i Östersundstrakten) men jag är beredd att åka en bit om en sådan tatuerare jag söker finns på annan ort (dock allra helst inom Sverige).

Annons:
Upp till toppen
Annons: