Annons:
Etikettproblem
Läst 2528 ggr
Melden
7/17/18, 12:16 AM

Missformat öra efter örhänge

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Visste inte vart jag skulle skriva detta men aja. Jag tog helt enkelt ett hål i mitt öra, asså inte på den vanliga platsen utan högst upp där det finns mest bråsk. Jag hade i läkar örhänget men såg senare desto längre tiden gick så fick jag typ en böld i hålet där örhönget va och slutade alldrig göra ont. Tillslut beslöt jag mig att byta örhänger till ett "vanligt" örhänger. Alltså inte ett läkar örhänge. Men denna böld försvann alldrig och nu har jag tagit bort örhänget helt och hålet å är nu rädd att mitt öra har blivit missformat då man kan känna att bölden bara är bråsk. Vad ska jag göra finns det nått man kan gö för att få bort detta eller kommer de va kvar för alltid. Plus på bilden ser man bara framsidan på bölden. Den är extremt mycket större på andra sidan av örat:(

Annons:
Grodan
7/23/18, 12:24 PM
#1

Infektion förmodligen. Jag skulle tvätta med Jodopax, just för att det kan döda de mest elaka bakterierna och i vissa fall även häva påbörjade abcesser (varbölder).


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

litettrassel
8/11/18, 10:31 AM
#2

Frågan är om du har en underliggande infektion som gör att du svullnat eller om det är en keliod (broskansamling). En inkapslad infektion går inte att göra något åt själv mer än med jodopax och sedan ett besök hos doktorn om den inte går ned. Keliodansamlingar finns det många huskurer för bland annat att du kan badda den med kamomillte eller Tea three oil.

Upp till toppen
Annons: