Annons:
Etikettpiercingar
Läst 1550 ggr
Änglakort
2018-07-22 08:24

TUNGPIERCING!

Hej där, Idag ska jag pierca tungan. Vad jag är ute efter är tips på riktigt bra gängade piercingsmycken. Har en i läppen också och får alltid dra åt och hålla på för på nåt vis så lossnar mina smycken. Har allt från stål till Bioflex men snart lägger jag en droppe kirurgiskt lim i gängan för att få det att sitta! Har ni tips på ett väldigt bra tungsmycke som ni känner sitter fast toppen?

Annons:
powerade
2018-07-23 08:42
#1

Metallstav med plastkulor har jag i tungan har bara fångat upp ytterst lite någon enstaka gång:)

powerade
2018-07-23 08:42
#2

Gängat upp*

Änglakort
2018-07-24 07:03
#3

Hej powerade! Tack för svar. Har du akrylkulor eller Bioflexkulor? Har ju läst så ofta att man lätt biter sönder akrylkulor och att de är bakteriemagneter?? Men jag är själv inne på att ha metallstav med ickemetallkulor….. Blir väldigt glad när jag hör att du upplever din smyckeskombo som väl fast sittande ! Great! Varför görs inte smycken med längre gängor tänker jag….hm.

powerade
2018-07-24 09:52
#4

Tror nog det är bioflex. Men inte säkert. Annars om man har plaststav med metallkulor funkar också. Hade i brösten. Men lyckades inte skruva upp dom själv;) Om bakterier har jag ingen aning om. Men jag lever då än;)

Änglakort
2018-07-25 07:01
#5

Tack snälla!! Ska satsa på Bioflexkulor i metallstav och be en bön att de sitter som berget :) Måste bara åter igen säga att det är så konstigt att det inte görs längre gängor. Det känns som det är en buisness - att ha korta gängor så man hela tiden måste köpa nya smycken för att de ramlar ur och försvinner. Hm…..

powerade
2018-07-25 07:55
#6

Ja så kan det ju också vara. Men om du ska ha längre gänga måste du ha större kulor och längden kommer i slutändan att bli längre på smycket om det ska passa där det ska sitta. Annars göra finare gängor men då kommer det ju nästan bli omöjligt att skruva dit dom. Annars finns det ju invändigt gängade stavar. Vet ej om dom går hitta med längre gäng?

Annons:
Änglakort
2018-07-27 09:15
#7

#6 powerade Jag ska googla så in i på invändigt gängade stavar för tunga om det kan vara så att de sitter bättre ; )) Vilken längd har du nu på din Tungpiercing? Jag har 18 i nu som läkstav. Får se hur den ter sig när svullnaden lagt sig helt…

powerade
2018-07-27 12:18
#8

Har har 12. 12 är väl det vanligaste förekommande. Kan man beställa bara stavar och dom är billiga kan man ju ta en av varje t.ex 12 14 och se vad som passa:)

Änglakort
2018-07-29 08:19
#9

Då skall jag testa lite olika längder. 12 låter ju fantastiskt att kunna ha! Fy fasen vad jobbigt det är med läkningen. Har fått blåsor på ena sidan tungan. Svullnad som skaver på tänderna. Ingen dans på rosor detta må jag säga. Jag är noga med kyla och att hålla rent men det gör ont än. Har sett andras på youtube som läkt så himla snabbt men jag är inte en av dom : /

emeliiiiieee
2018-07-29 16:47
#10

Har en vanlig stav med metallkulor jag. Har aldrig gängat upp sig men då går jag ich drar åt den typ 3 ggr per dag med 😂 Och jag har 10 ibland och 12 ibland.

Änglakort
2018-07-29 21:31
#11

#10 Så skönt att höra att det aldrig gängat upp sig ! Känner hopp då : )) Är så himla rädd att den ska ramla ur , läka ihop snabbt (som jag förstått att det kan göra) för jag vill aldrig göra om denna procedur med att ta den igen och sen denna läkning : / Har införskaffat några helt i Bioflex , som jag även har i väskan ut att ifall. Men fasen - jag skulle önska de satt som berget och oron coola ner sig…

emeliiiiieee
2018-07-29 23:26
#12

#11 det är bra att ha extra kulor och stavar i väskan utifall kulan skulle lossna så det gör du helt rätt i. Kan rekommendera att dra åt kulan ibland nån gång per dag. Det gör jag och har haft piercingen i 1,5 år nu :)

Änglakort
2018-07-30 08:20
#13

#12 Tack snälla! Ska dra åt dagligen. ALLA GÅNGER! : )) Det gör så jäääää-la ont än att ens närma sig piercingen och försöka dra åt. Längtar så himla mycket efter att den läkt!!

Annons:
Honestyisdead
2018-08-02 18:49
#14

Jag hade kirurgiskt stål i både kula och stav. I början hände det att kulan lossnade men det kände man ju så det var bara att skruva dit igen.

Bara att skruva åt lite då och då.

JossanH
2018-08-03 21:53
#15

Har haft min i tungan i 16 år nu (oj vad tiden går..) och har metallstav av kirurgiskt stål och kulor av den samma. Behöver aldrig dra åt då de sitter som berget. Tror jag tog ut piercingen sist när jag födde första barnet för 6 år sedan 😅 I och med alla giftiga och cancerframkallande ämnen i plastföremål har jag valt metall och har som sagt inga problem med att kulorna lossnar.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Änglakort
2018-08-06 09:56
#16

#14 Härligt å höra!! #15 I hela 16 år!! Så underbart ; D Hoppas jag kan ha min lika länge - minst! Jag har fått hem ert gäng kulor i akryl som jag tänkte att jag kan ha bara ibland lite kortare stunder för de är så coola i färgerna. Är lite rädd för just akryl och ifall de släpper nåt plastigt gift i munnen. Har dock även Bioflex kulor som jag förstått är en okej plast som även används inom sjukvården så jag tänker att det blir en salig blandning av byten mellan stål, Bioflex och lite akryl…..

Upp till toppen
Annons: