Annons:
Etikettpiercingar
Läst 698 ggr
problem1
2018-08-07 00:43

Läkt tungpiercing krånglar

Jag piercade tungan i slutet av mars, den var helt bra i slutet av april så jag slutade tvätta den varje gång jag ätit osv. Nu i början av augusti så har den börjat krångla. Började med att den blev lite svullen i hålet under och sände ut likadan vätska som kom när den läkte, dvs vit/ljusgul (detta var slutet av juli) Nu gör det väldigt ont i typ hela hålet? Ska försöka förklara så bra som möjligt men den gör som ont inuti hålet nästan, mest precis framför uppe, och bakom nere. Det känns och gör lite ont när jag äter, trycker jag bak tungan mot gomen gör det rätt "mycket" (vet inte hur jag ska förklara, den gör ont men inte otroligt) ont under och ner i strängen under tungan. Det gör även ont att borsta runt hålet nu (borde även tillägga att om staven trycks framåt där uppe svider det med). Det kommer även likadan vätska nu igen. Jag borstar tänderna kväll och dom morgnar jag hinner, använder även munskölj (samma som under läkningen) och sköljer med koksalt efter jag ätit igen, men det blir inte bättre. Varför jag inte går till min piercare är för dom gav mig inte svar på vad jag skulle skölja med under läktiden, vad ska dom kunna göra mer nu liksom? Jag har väntat ett tag för att se ifall den krånglade ifall jag skulle få en munblåsa eller liknande för jag fick det en gång och då svullnade den lite men det gick över, men inget händer nu och jag känner mig helt frisk med. Jag tänker att om jag skulle ätit något som irriterat den skulle det va borta och över nu. Vad är det som händer??? Vill verkligen inte bli av med min piercing 🙁

Annons:
problem1
2018-08-07 13:43
#1

Jag misstänker att den kanske, kanske, flyttat sig lite framåt eller alltså att hålet töjt sig lite framåt för det ser ut som att det är mer plats för staven att flytta sig framåt nu. Ser liksom sådär rosarött ut där som tungan gör. Det är också där det nästan på pricken gör ont, men trodde inte att det var nåt som hänt. Skulle det nu va så, vad gör ja åt det för att läka det på bästa sätt? Och kan det vara det som orsakar allt detta krångel med tungan? Känns ju trots allt mer under tungan tror jag. Gör inte ont nånstans när jag känner med fingret förutom uppe precis vid hålet.

Upp till toppen
Annons: