Annons:
Etikettpiercingar
Läst 1026 ggr
Salish
2018-08-28 22:10

Läksmycke till septum?

Hej! Ska göra septum på fredag och jag är jättetaggad! Har velat ha en i över ett år! Men, funderar lite på vilket sorts smycke som är bäst att börja med till läkningen? Om jag får en ring, då antar jag att jag kommer få en väldigt stor ring i början för att ge utrymme åt svullnad, och jag vet inte riktigt om jag känner mig bekväm med att gå runt med en väldigt stor ring i flera veckor, speciellt eftersom jag skulle få en del kommentarer från min familj (inte för att det spelar så stor roll för mig vad de tycker, men gillar inte argumentationer) och vill liksom inte att det ska vara så… in your face, tills jag kan byta till en mindre. Går det att få en retainer tills det har läkt, och i så fall, hur mycket syns det? Finns det några andra fördelar med det ena eller andra alternativet? Kommer såklart att rådfråga piercaren vad han har att säga, men gillar att vara förberedd.

Annons:
Carrosh
2018-08-30 23:22
#1

Jodå, du kan få en retainer under läkningen. Jag hade en sådan för att kunna "gömma undan" när jag jobbade. Fungerar precis som en hästsko, fast utan kulorna.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

sp0ngeb0b
2018-08-31 14:44
#2

Min piercare rekommenderade retainer så jag tog det. Annars kunde jag få en ring om jag ville.

Salish
2018-08-31 21:13
#3

Fick en hästsko! Tyckte nämligen att ringen som var alternativet var lite väl stor, och hästskon kunde han böja ut så att delen som är i näsan var lite längre, så hängde den inte ner så mycket. Ser bra ut! Och nu under läkningen kommer jag nog inte vilja flippa upp den i näsan ändå, så den får vara där den är.

Upp till toppen
Annons: