Annons:
Etikettpiercingar
Läst 1728 ggr
Salish
9/2/18, 3:22 PM

Sitter min septum för långt bak?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Så, jag gjorde min septum i fredags, så har alltså haft den i knappt två dagar. Det gjorde inte ont, och den sitter varken i brosket eller i huden under, utan i vävnaden i mitten. Dock åker smycket gärna fram (men kan vara pga svullnad eftersom det satt normalt innan) och om jag jämför med andra sitter deras mycket längre fram. Egentligen är jag inte så orolig, vill mest bara försäkra mig om att det är normalt. Kanske är min sweet spot lite längre bak, eller vad tror ni? Första bilden är samma kväll innan det svullnade upp, andra är vid piercingtillfället och sista är idag.

Annons:
Lia
9/2/18, 4:15 PM
#1

Det ser ut på bilderna som att den hamnat i fel del av näsan. Här är en bild som visar var ens sweet spot bör vara. Men det kan såklart vara olika, den kan ju sitta rätt absolut. Men det ser inte riktigt ut så: http://blog.bodycandy.com/wp-content/uploads/2012/08/Septum-Position.jpg

Salish
9/2/18, 4:37 PM
#2

Jämför man med din andra bild ser det ju ut som den är ungefär rätt, lite bakom kanske. Känner jag runt området närmare tippen känns näsan ganska köttig och broskig, så det kan ju vara så att det inte gick att placera den längre fram. Han kände också efter före. Men, om jag låter den vila ett tag så att svullnaden går ner kan jag ju såklart höra med honom.

eli1991
9/2/18, 5:39 PM
#3

Personligen tycker jag den är för långt bak. Och eventuellt för högt upp? Jättesvårt att bedöma med bilder.

Lia
9/2/18, 8:14 PM
#4

#2 Piercaren som gjorde min kände också noga. I efterhand fick jag veta att hon hade tagit den en halv centimeter ifrån min sweet spot…

Salish
9/2/18, 10:30 PM
#5

Hmm okej. Känns konstigt om den skulle sitta fel, har alltid gått bra med mina andra piercingar han gjort och vet att typ alla som varit där har varit nöjda. Men men. Ska låta det läka det lite och om det fortfarande ser skumt ut får jag väl fråga, eller gå till någon annan för en second opinion.

Upp till toppen
Annons: