Annons:
Etikettläkning-och-eftervård
Läst 2456 ggr
IceTee
9/4/18, 12:54 AM

Er smärtsammaste piercing - läkningsmässigt

Vad som gör ondast är ju individuellt. Så vilken av era piercingar gjorde ondast under läkningstiden, förutsatt att de inte blev infekterade eller liknande. Och självklart är frågan ställd till er som piercat sig flera gånger. Annars är svaret ganska givet 😃 skriv gärna vilka ni har, också!

Jag har ingen aning, längre. Det mest smärtsamma var nog nyligen och det var att töja näsvingen. Aj. Men gällande piercing är nog näsvingen värst. Brosk är inte roligt. Var dessutom ung och dum så jag piercade med pistol.

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
Calcifer
9/4/18, 1:08 AM
#1

Kinderna.

Tog ut dem efter 10 månader eftersom de aldrig läkte hur mycket jag än tog hand om dem.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Carrosh
9/5/18, 8:00 PM
#2

Det var nog mina lobes. Var dum nog att pierca med pistol (visste inte bättre då) och det läkte typ aldrig. Jag utvecklade dessutom nickelallergi och allt ikring läkningen var bara problematiskt, även om jag slapp infektioner. Har fortfarande problem med de hålen, även fast det var 15 år sedan de togs.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

emeliiiiieee
9/6/18, 1:47 PM
#3

Mina nipplepiercings. Gjorde både ont att göra och ont konstant efteråt :/  Dom har börjat läka nu men vid typ mens/ägglossning/förkylning så börjar dom göra ont och vara :/ 

Har i tungan, intim och nipps. Och öronen men dom är typ 20 år gamla

sp0ngeb0b
9/9/18, 12:30 PM
#4

Jag har/haft: öronsnibbar x 4, töjda öronsnibbar x 2 (14 mm i båda), helix, conch x 2, rook, septum, näsvinge, navel. Jag tror nog conch gjorde ondast att läka och även att pierca - ändå skaffade jag en till. Även töjningarna har gjort ont och om man räknar med alla separata tillfällen de har gjort ont och slår ihop dem till ett så är de nog värst. Jag vet dock att det egentligen inte ska göra ont och att jag troligtvis gjort fel på den fronten, men så är det.

[rumelle]
9/10/18, 8:22 PM
#5

Conch. Hade jag vetat att den skulle vara så smärtsam både att pierca och att läka så hade jag aldrig gjort den. Tog två år att läka.

IceTee
9/14/18, 3:02 AM
#6

Trots att jag skrev inlägget vet jag inte om det räknas, men jag delar med mig ändå

Skulle töja örat och gick till de som piercat mig senast. Inte en studio, men de använde i alla fall aldrig pistol. De var nog ett mellanting. I alla fall så ville jag ha hjälp att töja, för jag fick inte den från 6mm till 8mm (om jag inte varit 15 hade jag nog tänkt "huh, då får jag införskaffa en 5mm). Så jag gick dit, de hjälpte mig, och "piercaren" sa något i stil med att det gör ondare att töja än att pierca. Sedan pressade hon in 8mm spiralen. Snibben sprack och jag hade ont i flera dagar. Minns att jag satt på bussen hem, ont i hela huvudet och nacken, och tänkte att det här är den värsta smärtan jag upplevt hittills. Det la sig inte förrän jag insåg att det här var helt fel och gick ner till 4mm (och inte spiral). Tvättade med koksaltlösning, lät det vara annars, och efter någon dag var smärtan borta. Kommer aldrig glömma det där! De få gånger jag får hjälp att töja nu vet jag att det inte ska göra ont, och de gör de med en ledstav och provar hur mycket mitt öra tål att töjas utan att det gör ont. Som det ska vara!

(Stället är stängt sedan länge, någon som är förvånad? Det var där jag och alla kompisar piercade oss, men jag kan inte komma ihåg att det blev jättebra på någon. Min labret blev sned, t.ex.)

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
Honestyisdead
9/14/18, 5:00 PM
#7

#6 Usch för inkompetenta piercare!

Min mest smärtsamma var industrial. Tog ut den efter en vecka då den blev infekterad och jag inte klarade av smärtan. Hemsk att göra också.

IceTee
9/14/18, 5:55 PM
#8

#7 ja, och det finns ju skrämmande många!

Usch, jag har varit inne på industrial men är för feg för smärtan. Just brosk drar jag mig alltid från att pierca eftersom jag upplever att det gör ont längre efter. Tatueringar gör inte ont efter, läpp/tunga gick över snabbt, men brosk är ju så känsligt!

Medarbetare på Skor iFokus

Honestyisdead
9/14/18, 6:17 PM
#9

#8 ja jag gör inte om det vill jag lova. Tatuerar mer än gärna mig. Och tar i tungan igen.

IceTee
9/14/18, 6:20 PM
#10

#9 ja, tungan är ju inte farlig alls. Den som gjorde minst ont av alla jag tagit!

Medarbetare på Skor iFokus

Honestyisdead
9/14/18, 6:25 PM
#11

#10 Samma här :)

KentHjärta
9/14/18, 10:07 PM
#12

Helix gjorde mest ont att ta. Tungan hade värst läketid.

linnqueen
10/6/18, 8:54 PM
#13

Har tungan, naveln, ena bröstvårtan o labret. Tungan gjordeo ndast o läka men o ta var bröstvårtan!

Annons:
Namiko
10/6/18, 10:07 PM
#14

Tog i brosket i båda öronen samtidigt, om jag vred huvudet minsta lilla när jag låg i sängen så tog smyckena i kudden och den smärtan var inte rolig. Borde ha gjort ett öra i taget men jag visste att jag inte skulle klara av att gå tillbaka och göra det en andra gång, så det blev en smärtsam läkningsprocess istället.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Elliem95
11/21/18, 4:50 AM
#15

Alla brosk piercingar har varit mina smärtsammaste. Helix är en av dom, som jag tagit om flera gånger som aldrig läkt och svullnat upp varje gång så jag varit tvungen att plocka ur dom (dock var jag dum som gjorde det hos frisör) även mina ”vanliga” hål i öronen krånglar än idag. Den piercing som gjort som mest ont med själva piercandet var min conch. Det lustiga är att jag haft problem med alla brosk piercingar förutom min septum!

VeilofElysium
1/20/19, 9:26 PM
#16

Näsvinge och den läkte aldrig för min del. Svullnade hur mycket jag än försökte hålla rent. Har septum, labret och i tungan idag och ingen av dem gjorde särskilt ont och alla tre läkte väldigt snabbt. Jag hade lite svårt att äta och prata med tungpiercingen men gick över snabbt. Tungan var så svullen att jag läspade i en hel vecka. Vågade inte prata med mamma i telefon som är väldigt anti all slags bodymods.

powerade
2/24/19, 10:14 AM
#17

Bröstvårtorna tror jag. Sved väldigt mycket. Men öronen måste va dom som gjorde mest ont efteråt och längst.

Upp till toppen
Annons: