Annons:
Etikettfrågor-och-svar
Läst 1799 ggr
susiiee19
2018-10-01 16:49

Ta ut ny tungpiercing

Halloj!

Fredagen den 28 september tog jag hål i tungan. Jag har velat ha den i några månader nu och bestämde mig för att göra den även om jag tvekade en del. Själva håltagningen gjorde inte alls ont och även nu känner jag inte av någon smärta, dock är tungan rätt så svullen. Men det är inte därför jag är tveksam om jag vill ha kvar den eller inte. Jag gillar inte hur den ser ut på mig själv och ångrar mig väldigt mycket. Har funderat på att ta ut den några gånger men är lite rädd angående riskerna. Kan man ta ut den så pass tidigt? Isåfall vilka risker finns det, växer hålet ihop och kommer det synas att jag har haft hål i tungan, om jag nu bestämmer mig för att ta ut den. Eller ska jag avvakta tills svullnaden har lagt ner sig och sedan ta ut den? 

Finns det någon risk att jag får infektion om jag nu bestämmer mig för att ta ut den redan idag?

En annan fråga jag har, är det normalt att det blöder lite?

Annons:
wildfire
2018-10-01 17:17
#1

Jag är nog inte alls rätt person att svara eftersom jag inte alls är för sånt här men i min ungdom för en sådär 20 år sedan gjorde jag Tungpiercing vid två tillfällen mest för det var en utmaning och vid båda tillfällena så ångrade jag mig och trivdes inte alls med dom så jag tog bort det där helt själv och det gick bra för mig men jag vill inte rekommendera att göra så för det kan gå fel men för mig gick det bra.

Jag tycker du ska konsultera den som gjort piercingen  eller helt enkelt kontakta VC för att vara på säkra sidan att inte få en inflammation / infektion . Mitt exempel är inte bra alls och jag var ung och dum som bara tog bort dom och jag hade tur att det gick bra men man har hört så mycket om sånt här så ta det säkra före det osäkra och kontakta den som har utfört piercingen men helst skulle jag ta råd från en läkare ifall det kan behövas behandling med antibiotika.

Jag som dig var svullen i tungan vilket man så klart blir för det är ett ingrepp och jag hade tur båda gångerna att det gick bra . Nu läker vi väldigt bra i munnen men vi har också en massa bakterier där så innan du gör nåt ta reda på med dom som kan och vet så det blir rätt för dig.

susiiee19
2018-10-01 17:33
#2

Var i kontakt med studion nu, dem sa att jag skulle ta ut den och fortsätta skölja med munskölj morgon och kväll och vatten efter varje måltid. Frågade om det fanns några risker och så, hon sa nej. 

Tror dock inte på henne, blir jätterädd att jag ska få någon inflammation! :s

Honestyisdead
2018-10-01 17:41
#3

Klart du kan ta ut den. Skölj i en vecka bara.

susiiee19
2018-10-01 20:44
#4

Ska jag skölja munnen med listerine eller flux?

Honestyisdead
2018-10-01 21:04
#5

Det du blev rekommenderad av piercare eller koksaltlösning.

susiiee19
2018-10-01 21:10
#6

Hon som piercade mig sa bara att jag skulle skölja med kallt vatten efter varje måltid.

Annons:
Honestyisdead
2018-10-01 21:16
#7

Gör då koksaltlösning som du sköljer med en gång om dagen och med vatten efter mat.

linnqueen
2018-10-06 20:49
#8

När jag piercade min tunga så sa min piercare att koksaltlösning är de bästa, men munskölj utan alkohol går nog också.

Upp till toppen
Annons: