Annons:
Etikettpiercingar
Läst 970 ggr
Emouse
2018-10-08 14:47

Irriterad septum läkning

Haft min septum i ungefär 3 veckor och jag tycker att  den sitter bra och vill absolut ha kvar den.

Den har fått ett par smällar från mina hundar till och från vilket har gjort att den blivit irriterad. på ena sidan är det som en liten finne och sett rakt framifrån,  på nästippen på ena sidan gör det väldigt ont att röra, som att det är en liten kula på insidan, förmodligen för att den är irriterad från smällarna. 

Är det något jag kan lindra och hjälpa till med eller är det bara att fortsätta tvätta som vanligt och sätta på hockeyhjälmen?🤪

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Annons:
sp0ngeb0b
2018-11-03 09:54
#1

Kanske lite sent nu men det är nog bäst att fortsätta tvätta som vanligt. Vet inte hur ofta du tvättar nu men kanske 3 ggr om dagen ungefär är lagom? Och vara väldigt försiktig så klart! 

Har det blivit bättre sedan du gjorde inlägget?

Emouse
2018-11-06 21:22
#2

#1 Jag fortsatte att tvätta och den lilla bulan är nu borta och den är helt normal.

Men för ett par dagar sedan så fick jag en basketboll direkt på ena sidan av piercingen så nu är det som en vit "finne" som inte ser ut att vara fylld med något vid hålet på ena sidan som ömmar lite.  Men antar att den kommer försvinna när den får lugn och ro.

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

sp0ngeb0b
2018-11-07 13:57
#3

#2 Ja, det tror jag med. Annars kanske det kan vara en idé att sätta i ett mindre smycke medans den läker? Vet inte vad du har för smycke nu men antar att du har någon form av ring/hästsko? Jag hade en retainer medans min läkte, och jag inbillar mig att näsan skulle ta smällar lite lättare med en sådan i alla fall. Tänker att ifall du byter till en sådan och skulle få ännu en basketboll på näsan, så är det "bara" bollen som smäller på, annars kommer ju smycket emellan som kanske är stort och lite vasst och gör smällen värre. Hoppas du förstår hur jag menar haha.

Emouse
2018-12-02 15:37
#4

Har en liten hästsko, men nu är hålet läkt och fint😃

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Upp till toppen
Annons: