Annons:
Etikettläkning-och-eftervård
Läst 5703 ggr
[BergThor]
2018-11-04 20:16

Infekterad tragus / piercing

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gjorde min tragus för ca en månad sen och idag såg jag att den blivit infekterad och det är som en liten, liten röd bula som sticker ut från hålet (se bild). Gjorde den hos en tatuerare/piercare med riktig kanyl. Fick rådet att inte snurra (men gjort det ändå) och att inte tvätta något extra utan bara skölja i samband med dusch. Har sköljt några gånger med koksaltlösning iallafall. Är det bara att ge upp och ta ut staven och låta hålet läka ihop eller går det att rädda?

Annons:
Honestyisdead
2018-11-04 20:48
#1

Prova med koksaltlösning 2 gånger per dag.

eli1991
2018-11-05 06:42
#2

Den röda ploppen är en keloid (stavning?) och är en sorts "dålig ärrbildning". Jag har fått dessa på olika piercingar och det har aldrig gått att rädda dom eller ha dom kvar utan jag har alltid behövt ta ut dem då de aldrig läker ordentligt. Fick så på näsvingen och den röda lilla bulan är kvar än idag trots att jag tagit bort piercingen för 10 år sedan.
Vad jag förstår uppkommer detta av att det blir för mycket rörelse i hålet när det försöker läka, exempelvis att man pillar mkt på piercingen, har en ring i som snurrar etc.

Det är min erfarenhet :)

Upp till toppen
Annons: