Annons:
Etikettpiercingar
Läst 562 ggr
powerade
12/9/18, 1:43 AM

Hålet har blivit större

I min brörstvårtpiercing så har ena sidan på hålet blivit större. Det glappar upp och ner. Gjort koksalt och badat den i å sköljt av. Har ni mer tips? Att inte pilla i onödan är ju kanske bra att tänka på. Har sportbh så mycket det går för att den inte ska fastna i kanter när jag ligger ner oså. Plåster på natten? Bra eller dåligt? Ibland kläms tissen:/ Kom gärna med andra förslag om det finns några

Annons:
Honestyisdead
12/9/18, 6:26 AM
#1

Jag ser inte att du kan göra mer än du gör. Tyvärr är det svårt med brösten :/

[Hejtj0kkiz]
12/13/18, 2:09 AM
#2

Hej! en föredetta piercare här, som hera säger så är brösten svåra. jag skulle byta kulorna till lite större så du slipper ha att kulan te.x åker in i hålet och gör det större samt fastnar. efter varje saltlösning sköljer du även av med jummet vatten så inte saltrester fastnar i hålet.  plåster på natten inget att rekomendera men det du kan göra är att ta bomull eller en pads dränk med saltlösning sätt det mot vårtan i ca 30-45min och sedan skölj av med jummet vatten. efter detta kan du tejpa på en pads och låta den sitta över natten, och gör detta med saltlösning 30-45min 1gång per vecka tills det läkt. mvh ^^

Honestyisdead
12/13/18, 12:40 PM
#3

#2 Dock inte ljummet från kranen. Det innehåller mycket skit.

powerade
12/13/18, 3:33 PM
#4

#2 min tanke med plåster var mer att det skulle skyddas över natten för stt inte håret ska fastna eller att jag klämmer med armen eller liknande:/ Kulorna åker inte i bara blivit lite avlångt neråt hålet alltså:/ ser redan bättre ut och kladdar inte alls lika mycket😊

[Hejtj0kkiz]
12/13/18, 6:44 PM
#5

#3 har alltid kört jummet utan problem och även min kunder, men om det nu är skit enligt dig så kör med kallt vatten ^^

Honestyisdead
12/13/18, 6:49 PM
#6

#5 Detta är vad läkare säger. Aldrig varmt eller ljummet vatten från kran för ögon eller sår. Man behöver inte ta kallt vatten, man kan ju koka upp :)

Annons:
powerade
12/13/18, 10:45 PM
#7

Också hört att man ska ha kallt vatten då det är mer bakterier och sånt när det blir värme i. Men ljummet ska väl dra ut infektioner men skulle inte tvätta med ljummet kranvatten annat än i duschen Faktiskt ganska skönt o skölja med kallt när det blivit som de blivit å den ömmar ibland

Honestyisdead
12/14/18, 12:32 AM
#8

#7 Det är inga bakterier i vattnet om man kokar det :)

powerade
12/14/18, 12:42 AM
#9

#8 tänkte direkt ur kranen att det är massor bakterier i varmt än i kallt så därför kör jag alltid kallt på djur och mig själv om det blir akut skölj. Även koksaltlösningen gör jag på kallt vatten bara för att. Men det är ju lite utanför ämnet så.

Upp till toppen
Annons: