Annons:
Etikettproblem
Läst 954 ggr
powerade
2019-01-09 10:43

Problem med hål i öronen

Hej. Har 8 hål i öronsnibbarna totalt. Tagit med pistol för x antal år sedan. Med läkörhängena blev det aldrig problem men när jag haft vanliga har det blivit massvis gegga. Köpt med kirurgiskstål men blir ingen skillnad. Funderar på ringar så det är enklare att rengöra? Men vart kan jag hitta det lämpligt till öronen? Andra tips och idéer?

Annons:
Magrat
2019-01-09 13:07
#1

Byt från kirurgiskt stål till titan är mitt tips. Har för mig att det  kan finnas lite nickel i kirurgiskt stål och det finns inte i titan. Kan vara det som bråkar.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

powerade
2019-01-09 13:09
#2

#1 har ju kirurgiskt i alla andra piercingar jag har inklusive helix och tragus i örat:/. Känns konstigt inget annat reagerat? Eller kan de va så? O vart hittar jag lämpliga örhängen med titan?

Magrat
2019-01-09 13:13
#3

Hmm, knepigt jag vet faktiskt inte hundra. Jag har titan i mina nygjorda helixar och känner knappt av dem förutom vid tvätt.

Det kan ju tyvärr vara så att de bråkar pågrund av att de är tagna med pistol. Jag har en ömmande knöl i öronloben som jag haft sedan min mamma lät mig ta hål i öronen med pistol. De fick läka ihop och så tog jag om dem med kanyl. Men knölen är ju kvar.

Bra utbud finns på många piercingstudios. Har själv beställt fråpn Ornament, India finns och jag tror till och med crazy factory har titan.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Honestyisdead
2019-01-09 14:00
#4

#1 Det stämmer att kirurgiskt stål släpper ifrån sig lite nickel. 

Jag skulle gissa på att det är pistolen som är boven tyvärr.

powerade
2019-01-09 14:19
#5

Vi har ingen direkt piercingstudio i närheten;/ Men med ringar så går det att tvätta mycket lättare. Funderar på att beställa det men vet inte vilken diameter som är lämplig? Just att det kommer klet stör inte direkt men med vanliga med plupp bak så fastnar det och blir så äckligt. Dom läker ju heller inte igen.

Magrat
2019-01-09 14:29
#6

Beror på om du har töjt eller inte. Vanliogaste är väl 1,2 har jag för mig.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Annons:
powerade
2019-01-09 15:46
#7

#6 tänkte på diametern. Tjockleken ska ja kolla om 1.2 går in men tror ej det

litettrassel
2019-01-13 23:35
#8

Att de inte läker låter mindre bra. Har du testat sårskölj från apoteket? Precis som att hålen skulle vara nya och behöver lite extra omvårdnad. Sårskölj är samma lika som den saltvattensprayen man skulle få ordinerat från percingstudion. Spraya ned en steril kompress och håll mot hålen så att guckan har en chans att lösa sig, saltvattnet är bra för att försöka läka hålen samtidigt som det är antiseptiskt.

powerade
2019-01-14 17:06
#9

#8 alltså själva hålet är ju förmodligen typ läkt. Har ings problem om jag inte har något o men efter 1.5 år utan var drt inte ens ett litet bekymmer att stoppa i något. :/ tänkte mest om dom läker igen så kan man chansa å ta nya eller något

Upp till toppen
Annons: