Annons:
Etikettpiercingar
Läst 920 ggr
Tyst
1/21/19, 12:22 PM

Ta om hål? (jag har varit korkad)

Har sedan jag var 6 år haft hål i öronen. Hålen gjordes i en gränd i Grekland efter massa tjat på mamma. Älskade dem då och har älskat dem hela livet. 

Dock fick jag lite problem med hålen för kanske 4 år sedan.  Öronsnibbarna svullnade efter att jag haft riktigt tunga öronhängen en dag, det kom lite var ur hålet, så jag tvättade noga och satte tillbaka mina öronhängen, problemen kom dock tillbaka flera gånger så jag bestämde mig för att låta öronen "vila" en två dagar. Bara det att två dagar blev 2 månader, och det ena hålet växte igen ungefär till 2/3. 

Så jag gick med ett örhänge ett tag och surade över det där igenväxta hålet, tills jag en dag, korkad som jag var, bestämde mig för att det där hålet fick skärpa sig. Så jag pressade helt sonika igenom ett örhänge. Det tog mig himla lång tid och gjorde himla ont, var sedan infekterat och ledset ett tag men är nu "normalt" med den lilla olycksamheten att hålet är för stort, eller snett, eller något. Det ser i alla fall ut som att örhänget som sitter i det hålet "hänger ner" och det är inte så fint.

Kan man låta hålet växa igen och sedan gå till en piercare och göra ett "bättre hål"?  Eller har jag hålat för mycket i huden där, så blir det inget bra?

Annons:
Honestyisdead
1/21/19, 12:56 PM
#1

Det ska inte vara några problem.

Tyst
1/22/19, 1:31 PM
#2

#1 Vad bra, då får jag gå runt och se ut som en pirat ett tag då! 😃

Upp till toppen
Annons: