Annons:
Etiketttatueringar
Läst 919 ggr
problem1
2019-02-04 13:07

Elakt att bara tatuera in en förälder?

Hej. Jag undrar mest om det är "okej" att bara tatuera in en förälder. Då menar jag typ som "pappa", men inte mamma. Min pappa är otroligt viktig för mig och har länge velat göra det, men jag och min mamma har ingen kontakt. Jag känner liksom inte så mycket för henne. Låter kanske hårt men jag vet att det är många som levt/lever med endast en förälder eller ingen alls. Undrar mest hur ni tänker?

Annons:
Emptymoment
2019-02-04 13:12
#1

Klart att du kan göra det. Har man ingen koppling med den andra föräldern, varför skulle man då tatuera in dennes namn?

Tycker ofta att man ser "Mom-tatueringar" men nästan aldrig något som hyllar någons pappa eller syskon.

That body doesn´t have a Monado anymore, who knows how much life it´s got in it?

Loris M
2019-02-04 13:14
#2

Jag är förälder och tycker att det är okej. Min systerdotter har gjort samma som du planerar. Hennes mamma har alltid ställt upp för henne men pappa har inte varit lika närvarande.  Hon har bra kontakt med honom också men de är inte lika nära. Hon ville helt enkelt hylla sin mamma och visa att hon uppskattar henne. Jag tycker att det är en fin handling.

Honestyisdead
2019-02-04 13:16
#3

Jag har bara gjort en för min mamma. Så jag tycker det är helt okey.

JoannaLi
2019-02-04 13:18
#4

Och sen, oavsett vad som händer, så är det din kropp. Känn ingen skyldighet att sätta något du inte vill ha på din kropp (eller inte är helt säker på att du vill ha) för någon annans skull ❤️

DinJejja
2019-02-04 14:12
#5

Jag har en för min pappa men ingen för min mamma. Har nästan ingen kontakt med henne så varför skulle jag bära med mig henne på min kropp jämt? Pappa däremot betyder allt och alltid gjort. 🙂

problem1
2019-02-04 16:12
#6

Tack så mycket för era svar! Det känns så mycket lättare nu. Jag formulerade mig kanske konstigt i början förresten, men jag och min mamma har inte kontakt just nu, det kommer och går på hennes villkor. När hon tycker om mig typ. Så hon är inte en främling i mitt liv. Men jag har bestämt mig för att göra detta för min pappa nu iallafall. Jag tyckte att du, #5 förklarade det så bra, varför ska jag bära med mig henne jämt liksom?

Annons:
Honestyisdead
2019-02-04 19:29
#7

Ni som anmälde inlägg i den här tråden har inte förstått vad anmälningar är till för!

ANMÄLAN GÖRS OM INLÄGG BRYTER MOT SAJTENS REGLER! Inte pga personliga åsikter. Respektera detta!

Magrat
2019-02-05 15:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Alltså, nej.Nu är det iofs inte en förälder, men jag valde att göra en minnestatuering för min första hund och en för mina katter. Betyder inte att jag älskar nuvarande mindre, men vi hade ett speciellt band och det betydde mycket för mig.

En gaddning sitter där den sitter och då skulle jag inte välja att göra saker som känns halvhjärtade bara för att.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Upp till toppen
Annons: