Annons:
Etikettpiercingar
Läst 1460 ggr
Salish
3/7/19, 11:21 PM

Septum placering?

Såå, lite bakgrund. Jag gjorde min septum hos en väldigt välrekommenderad piercare i min hemstad, jag har gjort flera andra piercingar hos honom och varit väldigt nöjd. Septumen gick fint, han kände efter var min sweet spot var, piercade rakt genom det tunna membranet och sedan läkte det fint. Jag tyckte att den satt lite längre bak än vad jag sett på många andra som har sin piercing närmare nästippen, men jag tänkte väl att det var väl bara så min näsa ser ut, jag har ju inte haft några problem med den och jag tycker att det ser helt ok ut, det stör mig inte så mycket att den inte är precis vid nästippen. Men, idag gick jag till en annan studio i samma stad för att byta smycke (har nämligen haft en retainer i en vecka pga en operation) och hon som hjälpte mig frågade vem det var som gjort min piercing och hon sa att "ja jag misstänkte det, han brukar sätta dem väldigt långt bak, den ska sitta mycket längre fram." och då började jag fundera på det igen. Är det verkligen så illa, eller är det bara en ren kosmetisk grej och att piercarna kanske inte riktigt gillar varandra? Borde jag pierca om den så att den sitter längre fram? Den sitter ju inte i brosket eller i huden nedanför, och jag har heller inte haft några problem med den, det enda är att den inte sitter så långt fram som de flesta andras. Vad tror ni?

(Vill heller inte säga vilka de här två studiorna är, känns inte relevant att "hänga ut" den ena eller den andra.)

Annons:
Hoseok
3/8/19, 6:04 AM
#1

Rent spontant tycker jag inte att det är något jag skulle tänkt på. Kände efter i näsan vart mitt hål är och det sitter nästan längst fram så nära tippen det går. Tycker personligen inte du ska oroa dig! Kör på magkänsla.

Honestyisdead
3/10/19, 6:23 PM
#2

Jag hade låtit det vara kvar.

KentHjärta
3/17/19, 5:06 PM
#3

Tycker faktiskt att den sitter bra. Jag hade låtit den sitta kvar, min egna är liite sne men ingen har noterat det och efter att jag slutade bry mig så har jag slutat tänka på det. Det har ingen effekt på själva piercingen.

Upp till toppen
Annons: