Annons:
Etikettpiercingar
Läst 951 ggr
yovivohoy88
3/17/19, 4:14 PM

Navelpiercing + OP

Jag har haft min navelpiercing i flera år så därför undrar jag, om jag skulle ta ut smycket, hur länge tar det innan hålet växer igen? Anledningen till att jag frågar är för att jag ska göra en operation i magen och måste därför ta ut smycket..

Annons:
Zadeira
3/17/19, 4:24 PM
#1

Det är så olika. Hur länge måste du ha smycket ute?

Min mamma har örhängen typ en gång om året och ändå glider hennes smycken i utan minsta motstånd den gången om året hon vill ha dem i, men när jag tog ut mitt örhänge tog det inte mer än en vecka innan hålet var helt igenväxt.

yovivohoy88
3/17/19, 4:33 PM
#2

Det är de jag inte vet…jag måste ta ut den kvällen innan sen sövs jag med narkos och där vet jag inte hur länge det tar innan jag kommer hem och kan sätta tillbaka smycket.. Jag har flera hål i öronen och det kan gå flera dagar som jag inte har smycke i och inga problem när jag ska sätta tillbaka det

Maria
3/17/19, 5:01 PM
#3

Jag har två hål i ena örat. Var väl ungefär 15 år när jag gjorde det  själv och nu är jag 57😉. Jag testade precis om det fanns kvar och det var inga problem att sätta i mitt örhänge. Jag har inte testat på många, många år. Kanske sedan jag var i 20-30 års åldern.

Jag tror det varierar från person till person.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maleficum
3/17/19, 5:42 PM
#4

Har själv hål i öronen som inte växer igen (har sällan örhängen numera men får jag lusten är det inga större problem att få dem igenom).

Min kompis fick ta ut sin navelpiercing när hon var gravid och hade den ur i flera veckor och hon hade inga problem att sätta tillbaka den sen.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Kirnzy
3/17/19, 5:46 PM
#5

Jag har haft ute min navelpiercing i flera år nu och enbart satt i den några fåtal gånger, för mig läker det inte igen det minsta. För andra växer det igen jättesnabbt, men jag tror inte att den växer ihop så mycket under en operation.

Thotis90
3/22/19, 9:41 PM
#6

Jag gjorde en titthålsoperation i buken för 4 år sedan och fick lov att ta ut piercingen i 2 veckor (ena snittet var i naveln). Det hade inte växt igen när jag kunde ta bort förbanden. Det hade inte ens börjat växa igen. 

Vad gäller öronen så har jag inte haft örhängen på flera år. Det har inte växt igen och kommer med all säkerhet aldrig göra det heller. Näsan däremot växte igen ganska snabbt på insidan, men det går att punktera försiktigt med en nål eller ett smycke så är det löst.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Annons:
Upp till toppen
Annons: