Annons:
Etikettbilder
Läst 1951 ggr
Alina_March
4/29/19, 5:30 PM

Tungpiercing

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, Lagade en piercing i tungan i lördags, de gick bra och kände inte någon smärta den dagen. Men igår och idag har de varit ömt. Det har också blivit en krater där bollen är, trodde först det berodde på att tungan var svälld men isbitarna har inte hjälpt som det står överallt att ska hjälpa. Imorse då jag skulle kolla om den så kom det var-liknande vätska ur hålet. Är allt detta normalt? Hjälp!

Annons:
Alina_March
4/29/19, 5:30 PM
#1
Honestyisdead
4/29/19, 6:14 PM
#2

Antar att du inye lagade en piercing utan att du blev piercad. 

Is tar inte bort all svullnad och du lär vara svullen ca en vecka. Inget konstigt att det blir en krater där kulan ligger.

Ömt blir det ju eftersom det är nytt och oläkt. Sköt skötseln enligt de råd piercare gett dig och skölj med vatten när du ätit något.

Alina_March
4/29/19, 6:36 PM
#3

Tack, blev bara noijig efter att en vän börja prata om allt sim kan gå fel :( Enda som min piercade sa att jag skulle skölja efter mat/dryck/rökning och att is var mon bästa vän.

Honestyisdead
4/29/19, 6:39 PM
#4

Du ska inte röka, då läker det inte som det ska.

Du ska ju skölja med annat än bara vatten morgon och kväll. Tex koksaltlösning.

Alina_March
4/30/19, 7:10 AM
#5

Som tur är så har jag slutat röka och jag har börjar skölja med saltlösning. Men idag gör de väldigt ont!

Alina_March
4/30/19, 6:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

På den här bilden syns det hur nersjunken den är, är detta faktiskt normalt? Tycker den åker bara längre ner i tungan.

Annons:
Alina_March
4/30/19, 7:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Och så kratern. Min tunga känns inte alls svälld så jag börjar bli orolig.

Alina_March
4/30/19, 7:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Och så kratern. Min tunga känns inte alls svälld så jag börjar bli orolig.

Honestyisdead
4/30/19, 7:40 PM
#9

Du fick en läkstav gissar jag. Och din tunga är så klart svullen. Det är den ca en vecka. Vissa längre.

Självklart blir det en grop. Men är du så orolig så gå tillbaka till piercaren.

Alina_March
4/30/19, 8:16 PM
#10

De är lättare sagt än gjort, piercaren var bara på besök från annat land och dessutom bor jag på en ö ute i skärgården så de är inte bara så att åka iväg någonstans så därför frågar jag här. Tog dock kontakt med piercaren och hon sa att jag kunde byta stav så jag undrar nog va jag fick för sorts stav.

Honestyisdead
5/1/19, 6:25 AM
#11

Vad heter piercaren? Skriv studio och namn!

Upp till toppen
Annons: