Annons:
Etikettpiercingar
Läst 2146 ggr
Ladygreen
2019-05-06 19:54

Hål i öronen som inte läker

I början av december fick min dotter som är 8 år ta hål i öronsnibbarna. Vi gick till en riktig piercingstudio. Efter 6 veckor bytte vi örhängen till ett par Blomdahls i plast. Dock var det svårare att rengöra öronsnibbarna då plupparna bak var väldigt stora. Efter ett par veckor med dessa örhängen kom det gul gegga ur ena hålet. Örat såg för övrigt fint ut men jag var rädd att det var en infektion och åkte tillbaka till piercingstudion. Där satt de i örhängena hon fått från början och sa att vi skulle fortsätta badda med saltlösning 2ggr/dag. Trots att vi baddar enligt instruktion fortsätter det komma ut gul gegga ur hålet. Inte varje dag utan ungefär med två veckors mellanrum. Örat är inte svullet och rött men det är hårt precis runt hålet speciellt vid dessa tillfällen när det kommer gult klet. Jag har slutat att badda dagligen nu då det varken gör till eller från. Vad beror det på och finns det något vi kan göra för att det ska bli bättre? Börjar bli riktig less på det här…

Annons:
sp0ngeb0b
2019-05-17 08:39
#1

Gul gegga kommer från piercingar fram tills de har läkt färdigt, och det kan ta olika lång tid. Vet inte hur lång läkningstid som är normal för en sådan piercing, men jag vet t.ex. att jag själv är väldigt långsam och broskpiercingar som ska läka på 6-12 månader har tagit långt över ett år att läka på mig. Så jag tror det är helt lugnt, och eventuellt att hon bara tar lite längre tid på sig att läka.

Caeli
2019-05-17 09:42
#2

Jag bytte till ringar istället för örhängen med stift och pluppar. Det hjälpte mig.

silverfiisk
2019-05-17 22:11
#3

Jag säger som #2, prova att byta till små ringar. Det luftas bättre då eftersom det inte blir lika tätt som med en plupp bakom örat.

Upp till toppen
Annons: