Tatueringar

Liten prick efter tatuering

2019-06-03 15:52 #0 av: birgersson.gabriella@gmail.com

Hej hej!

Har en kanske knasig fråga..

Är det vanligt att det dyker upp små ”pluppar”/prickar på huden efter en tatuering?

Jag tatuerade bröstkorgen i onsdags och nu har jag upptäckt en pytteliten slags plupp/prick precis vid tatueringen genom bläcket. Den som är närmast hjärtat.

Inflammerad hårsäck?

Är nojig att det ska va en leverfläck även fast det inte känns så.

Samma lilla plupp dök upp efter jag behandlade en leverfläck med laser för två år sen.

Kan man fylla i en sån plupp eller tror ni den försvinner efter ett tag?

Med vänlig hälsning, nojig person
🤔

Anmäl
2019-06-04 09:34 #1 av: birgersson.gabriella@gmail.com

Ingen som har svar eller har fått liknande?

Anmäl
2019-06-04 10:48 #2 av: Garm

Det har hänt mig enstaka gång, men dessa pluppar har alltid försvunnit efter en liten tid. Är svårt att se på din bild, men troligtvis är det en plupp av försvinnande typ. Jag är dock ingen expert. Om du är orolig kan du kontakta din tatuerare och fråga.

Anmäl
2019-06-04 13:13 #3 av: birgersson.gabriella@gmail.com

Tack för svar. Ska svänga förbi tatueraren och kolla vad han tror. Om den inte har lagt sig efter en månad så vill jag nog täcka över lite med svart färg, så den inte stör allt för mkt.

Anmäl
2019-06-04 16:58 #4 av: birgersson.gabriella@gmail.com

Tatueraren trodde det var chill, att ”pricken” skulle lägga sig om några veckor, och i värsta/bästa fall täcka över lite om en månad. :)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.