Annons:
Etiketttatueringar
Läst 674 ggr
[SonjaG]
6/3/19, 6:01 PM

tatuering

Nu sticker jag väl ut hakan!!!

Men jag undrar hur ni tänker ang era tatueringar när ni inte vill ha dem kvar.

Det kanske inte är så trevligt att ha dem när ni blir äldre, det verkar ju vara en ungdomsgrej.  Eller har jag fel? 

Går det att ta bort utan för stora kostnader/skador?

Annons:
Herveaux
6/3/19, 6:22 PM
#1

Ser inte tatueringar som en ungdomsgrej, folk i alla åldrar tatuerar sig. 
Tatueringar skaffar man ju inte heller med tanken att det ska vara något man har ett år eller tio, utan det är ett permanent konstverk för resten av livet.

Jag älskar mina tatueringar, för mig är dom tidlösa så har svårt att tro att jag en dag kommer ånga mig. Dom har en djupare betydelse än att dom 'bara' är fina att se på.

Jag har jobbat med att bleka tatueringar med laser, en del äldre tatueringar kan man få bort mer eller mindre till 100% men nyare tatueringar kan sitta som berget. 
Skaderisken med den typen av laser (q-switchad nd: YAG-laser) är liten och ärrbildning var väldigt sällsynt. Laserbehandling är dyrt, så även en liten tatuering kostar väl runt 10-15k att ta bort med den tekniken.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[SonjaG]
6/3/19, 6:47 PM
#2

Oj! Mycket pengar. På stan ser jag ibland personer som har mycket tatueringar i ansiktet. Det har jag svårt att förstå. En liten fjäril på axeln är väl ok.

Herveaux
6/3/19, 7:30 PM
#3

#2 Man skaffar inte tatueringar efter andras tycke och smak. 
Jag kan ha svårt att förstå folk som har massor av smink i ansiktet tex.😇
Vi kan ha hur mycket åsikter vi vill om hur andra väljer att smycka sin kropp men det är deras eget val.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[SonjaG]
6/3/19, 8:10 PM
#4

Precis! Jag har svårt att förstå mycket tatueringar i anstiktet och du har svårt att förstå mycket smink i ansiktet. 

Jag funderade bara på om det går att få bort den dan man inte vill  ha dem kvar.

Herveaux
6/3/19, 8:29 PM
#5

#4 Som sagt finns det laser och när jag slutade jobba med det så hörde jag om en ny teknik där man injicerade mjölksyrebakterier som på något vis "tryckte ut" bläcket slarvigt förklarat. Det var iaf då en mer tidskrävande och än mer kostsam historia än laser. 

Så ja, det finns sätt att ta bort en tatuering, men tanken med en tatuering från början är inte att det är något man senare ska ta bort. 
Så är man det minsta osäker på om man vill ah kvar en tatuering om 10, 20 eller 30 år så tycker jag hellre man ska avstå helt från att göra den.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Thotis90
6/3/19, 8:43 PM
#6

Du kan laserbehandla tatueringar så att de bleknar väldigt bra eller försvinner helt.  Du kan också tatuera över dem. Jag har en tatuering som jag har tänkt tatuera över av den enkla anledningen att jag inte längre vill minnas det den symboliserar (en minnestatuering, en text). Jag har idag 4 st tatueringar som jag skaffade när jag var mellan 21-24 år. Idag är jag 29 år och har fortfarande tankar på att tatuera mig, inte bara att tatuera över texten utan annat också. För mig är tatuering absolut inte en ungdomsgrej.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Annons:
Honestyisdead
6/4/19, 12:25 PM
#7

Jag är idag 30 + och har tatuerat mig sedan jag var 16. Har inte ångrat en enda. Dom är en del av mig hur gammal jag än blir. 

Vad andra tycker om mina tatueringar är inte intressant.

[kobbeuffe]
11/9/22, 11:55 AM
#8

Skulle aldrig ta bort mina gaddningar. Oavsett ålder så är dom ju en del av mig och min historia.
Flera ska dit dessutom så historien fortsätter :)

C
11/15/22, 1:20 PM
#9

#7: Nej exakt, minnen ju. Genom alla år. Gjorde min första vid 13år är 36år nu och ångrar inte en enda

Upp till toppen
Annons: