Annons:
Etikettpiercingar
Läst 822 ggr
Rafflan
2019-06-22 17:09

Daith Piercing, risker?

Jag har problem med huvudvärk och gillar även smycken i öronen så funderar på att kanske testa en Daith Piercing.

Finns det risk för bestående skador med Daith Piercing? läst om tex känsel problem, men får man såna problem försvinner dem då om man tar bort piercingen eller är dem permanenta?

Är det farligare att få infektion i en Daith Piercing jämfört med vanlig piercing i öronsnibben?

Hur hittar jag en riktigt bra ställe och ta piercingen på? jag är väldigt nålrädd, så finns risk att jag både blir yr och i värsta fall t.o.m svimmar

Annons:
sp0ngeb0b
2019-06-22 18:24
#1

Jag har aldrig hört att det skulle vara några speciella risker eller att det ska vara farligt att få en infektion där. Dock är ju broskpiercingar mer svårläkta, brukar inte läka förrän efter 6-12 månader så finns ju ökad risk för infektion på grund av det. Men sköter du den så ska det nog gå bra. Leta efter en seriös studio med bra rekommendationer. Om du bor i skåne kan jag varmt rekommendera Ornament i Malmö, de är sjukt bra. Jag har blivit både yr och svimfärdig av piercing, tatuering och blodprov. För mig är det blodsockerkrasch tror jag, känns i alla fall precis så och kan undvikas genom att äta innan. Så kan rekommendera att äta ett ordentligt mål före och gärna t.ex. en banan precis innan och/eller ha med socker/godis/läsk/banan att stoppa i dig ifall du börjar må dåligt. Det tar ju bara nån sekund att göra piercingen så försök tänka att det är snabbt över. Jag har klarat mig igenom 10 piercingar och 2 tatueringar trots att jag lätt blir så yr. Det kommer gå bra :)

Upp till toppen
Annons: