Annons:
Etikettpiercingar
Läst 1498 ggr
Chinesecrestedlover
7/1/19, 11:34 AM

Ta hål i öronen (snibb) - Örebro (tipsa gärna)...

Hej!

Först vill jag börja med att säga att jag absolut inte kommer ta hål med en "pistol" och vet att det är nål och en kunnig person (som vet hur man piercar) som är det enda rätta. 

Nu lite frågor: Jag är super nålrädd (hatar sprutor och fick ångest när jag fick akupunktur) så bara tanken på nål genom örat skrämmer mig enormt…men jag har länge velat ta hål i öronen så det är fortfarande något jag funderar på. Hur lång tid tar det att göra ett hål i örsnibben? Smärtnivå? Vill inte gärna få tok-panik och knappt bli klar med ett hål…alternativt lyckas stå ut med med ett, men inte det andra. Hur lång tid tar det generellt innan det är läkt/man kan byta smycke osv.? 

Nu till en konstig fråga 😉: Är det ok att ta hål i öronen när man har hundarna sovandes i sängen? Läste någonstans för länge sedan att det var dumt? Vet inte hur jag skulle kunna övertala mina hundar att inte sova i sängen under läkningsperioden…de har alltid fått sova hos mig/vara i soffan osv. Ena är 7 år och den andra är 3 år…och jag vet ärligt talat inte om jag skulle kunna somna utan mina "värmedynor" heller❤️. Kan tillägga att det handlar om extremt nakna hundar så om "olämpligheten" har med ev. smuts att göra så antar jag att jag skulle kunna bada vovvarna varje kväll? Tar ju typ. en halv sekund att både bada och torka jyckarna liksom, haha. 

Konstig fråga nr 2: Jag har en papegoja av mindre art och planerar även att skaffa en till så fort jag hittar en lämplig kompis till min nuvarande goja. Någon med papegoja där ute som haft problem med att gojan pillar på/drar i örhänget? Med tanke på min nålrädsla osv. så vill jag liksom inte gärna ta hål i örat och gå igenom den ångesten…bara för att behöva ta bort örhängena direkt för att inte gojan ska slita sönder mina öron🤔, hahaha. 

Slutligen: Finns det något/några ställen i Örebro som ni skulle rekommendera?  Närliggande städer (måste gå att ta sig dit med buss/tåg i så fall och helst inte ta 100 timmar, haha)?

/Chinesecrestedlover

Annons:
Herveaux
7/1/19, 11:51 AM
#1

Minns inte exakt hur det var när jag tog hål i örat ang läkning osv., men själva sticket tar knappt 1-2 sekunder om ens det. 
Jag kände knappt något. Att lämna blodprov känns mycket mer. Iaf för mig. 😃

När du har hittat en piercare du vill gå till så tveka inte att berätta för denne att du är nålrädd. Du anar inte hur många som har flera piercingar som faktiskt också har svår fobi för nålar. 

Nu kommer du säkert få tips om ställen på hemmaplan men om du ändå råkar ha vägarna förbi Uppsala någon gång kan jag varmt rekommendera Open Arms (Uppsala Piercing Studio) i centrala Uppsala. 
Väldigt kunnig och trevlig personal.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Alvirpo
7/3/19, 5:53 PM
#2

Har haft hundar sovandes i sängen under läkningen av flera piercingar, inget jag tyckt påverkat, läkt precis som alla andra. Man kan bara tänka extra mycket på att tvätta noga enligt piercarens instruktioner (vilket man såklart alltid ska). Tror absolut inte du behöver tvätta hundarna varje kväll, har vart normalpälsade hundar jag sovit med och det kan ju knappast vara värre med nakenhundar 😂

Chinesecrestedlover
7/3/19, 8:28 PM
#3

#1 och #2 Tack så mycket för era svar. 

#1 Ok, 1-2 sekunder borde jag ju förhoppningsvis klara av…gud, vilken mes jag är, hahaha😃 Det roligaste är att jag utan problem "sprutat" min sköldpadda då hon var sjuk för en massa år sedan. Fick med medicin i sprutor från veterinären (med kanyl alltså) och fick själv sköta det hemma. När det gäller mig själv blir jag dock typ. 3 år igen och blir asnervös och ångestfylld…ofta långt innan själva sprutan ska tas också. Funderade nästan på att "fly fältet" vid ett tillfälle när en läkare (utan att jag var förberedd alls) sa att jag skulle få en spruta…hahaha🤪. Men om jag vet om det innan (vilket jag ju kommer göra för jag kommer ju själv boka tid😉) och vet att det är för en rolig anledning = äntligen kunna ha fina örhängen (utan den mysiga smärta som kommer efter ett tag med clips och det värsta när man ska dra av clips från ett svullet och ömt öra i slutet på kvällen😕). Ok, jag ska berätta att jag är en tönt (hehe) när jag hittat något lämpligt ställe, tack för tips. 

#2 Ok, det låter ju bra. Mina jyckar lär nämligen hata mig om jag plötsligt stänger de ute från sovrummet och typ. stå och gnälla/skälla hela natten eller nåt…så vore ju trevligt om jag slapp det "nöjet" (och det blir nog grannarna också glada över)😃.  Nä, nakenhundar lär definitivt inte vara värre än "pälsade" hundar…mina har ju typ. bara lite strån på utvalda ställen så…annars är det ju nästan som en bebis eller nåt😉.

Chinesecrestedlover
11/17/19, 6:04 PM
#4

Puttar upp denna lite. Inte hittat något ställe ännu så tipsa gärna.

Chinesecrestedlover
11/25/19, 10:42 AM
#6

#5 När jag googlat har jag mest hittat ställen på andra platser i landet (trots att jag skrivit Örebro när jag sökt) eller ställen som tar hål med en sån där jäkla "pistol" (trots att jag försökt specificera mig med kanyl/nål och annat liknande). Ska kolla om du fick upp något matnyttigt i din sökning😃

Annons:
Upp till toppen
Annons: