Annons:
Etikettläkning-och-eftervård
Läst 2339 ggr
Sophiela
2019-08-04 20:19

Vad händer med min tragus? (Bild)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har haft min tragus i tre månader nu, den har läkt fint tills nu! Helt plötsligt är den öm och det har kommit fram en liten plupp vid hålet (se bild, örat är blött pga att jag just tvättat det med koksalt). Någon som vet vad den där pluppen är och vad sjutton jag gör åt den?

Annons:
sp0ngeb0b
2019-08-14 23:28
#1

Jag ser ingen plupp? 🤔 Men det är nog bara att fortsätta sköta den. Låta bli att pilla, byta örngott ofta, tvätta med koksalt ett par ggr/dag osv. Alla vanliga skötselråd. 🙂

Lia
2019-08-29 11:30
#2

Sån vävnad, den där pluppen, hade jag under de första 7 månaderna. Det är rätt vanligt med broskpiercingar. Jag fortsatte skölja med koksalt och så försvann det av sig själv till slut. Men om du är orolig kan du be din piercare titta på det.

Indigo_inkandpiercing
2019-09-10 16:13
#3

Det ser ut som att du har läkstaven i fortfarande? Det ger piercingen för mycket rum att röra sig på, med andra ord fortsätter den inte att läka för att den blir konstant störd. Byt till en kortare stav så ska du se att den läker snart!

Caersa
2019-10-03 12:13
#4

Det har jag en tragus. Det tar tid att läka. Om man sköter sig bra att följa vanliga skötselråd då läker det bättre. Om det läker inte bra då man vänder sig till platsen och be din piercare att kolla.

Honestyisdead
2019-10-14 15:00
#5

Hur har det gått?

Upp till toppen
Annons: