Annons:
Etikettpiercingar
Läst 1480 ggr
ShitGoose
2019-09-09 01:04

Tog ut infekterad piercing

Jag tog ur mina bröstvårtepiercingar för några månader sedan då dem aldrig ville läka och det gjorde bara ont. Det gör inte ont längre men har märkt att det kommer ut var eller liknande som luktar illa från själva bröstvårtan och piercinghålen när jag klämmer på dem? Är det fortfarande infekterat? Det gör som sagt inte ont, är inte rött eller varmt. Jag har testat att göra rent med koksaltlösning 2ggr per dag i någon vecka men det hjälper inte. Är det dags att gå till läkaren eller bör jag bara fortsätta rengöra?

Medarbetare på Sphynx iFokus

Annons:
sp0ngeb0b
2019-09-26 19:19
#1

Hur har det gått? Det som händer när du tar ut smycket från en infekterad piercing är att du stänger in infektionen när de läker igen. Har du smycket i så kan det komma ut genom hålen. Så har min piercare sagt till mig i alla fall, och jag litar på honom då han är väldigt proffsig. Går säkert över så småningom dock. Gör det inte ont så skulle jag vänta och se hur det går.

litettrassel
2019-10-02 20:50
#2

Det kan också vara så att det som kommer ut är döda hudceller. Luktar lite som navelludd och ser lite gulvitt ut i konsistensen. Är du orolig är det bäst att höra med en duktig piercare 😊

ShitGoose
2019-10-13 11:42
#3

Jag har frågat piercaren som gjorde dem men inte fått något svar än. 

Men jag testade med att skölja igenom hålen några gånger, ingen skillnad direkt men jag tror inte att det är en infektion utan mer troligt att det är döda hudceller eller liknande bara 👍

Medarbetare på Sphynx iFokus

Honestyisdead
2019-10-14 14:59
#4

Låter som skit ja om det inte gör ont eller är rött :)

Upp till toppen
Annons: