Annons:
Etikettallmänt
Läst 1293 ggr
EmmaLisaH
2019-09-11 21:43

Bråkig helix

Skaffade en helix för kanske ett halvår sedan, på senaste har den varit sjukt bråkig och det kommer var varje dag. Piercingen har aldrig läkt helt, men det har blivit värre på senaste. Nu är det en stor bula runt om hålet och det ser alldeles spänt ut, det kommer var och idag lite blod. Har tvättat med koksaltlösning men det verkar inte bli bättre alls. Hur ska jag göra??? Väldigt tacksam för hjälp!!

Annons:
EmmaLisaH
2019-09-11 21:51
#1

Har ni tips på någon skonsam tvål, eller färdig saltlösning man kan köpa på apoteket? Är rädd att den jag kokar ihop hemma inte är rätt mått/tillräckligt steril:/

Carrosh
2019-09-13 11:21
#2

Gå tillbaka och be piercaren titta på den. De kan böst bedöma vad du bör göra och kan ju se hur den ser ut.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

sp0ngeb0b
2019-09-26 19:17
#3

Hur har det gått?

Jag har också haft en del problem med min helix när den var ny. Och alla mina broskpiercingar har tagit över ett år att läka oavsett om de bråkat eller inte, har kasst läkekött så det är därför. Använd inte tvål på piercingen. Du kan köpa koksaltlösning på apoteket men det håller bara 24 timmar efter öppnad förpackning (precis som den du gör hemma) så blir väldigt dyrt. Hur gör du din lösning? Jag själv tar 2,5 dl vatten och kokar upp, och blandar sedan ner 0,25 tsk havssalt utan tillsatser, det funkar bra. Använd inte vanligt salt då det innehåller andra mineraler osv som kan irritera. Viktigt är att fortsätta använda koksaltlösning oavsett om du har problem eller inte. Och INTE använda för ofta. Två gånger är väl rekommenderat men du kan nog ta tre gånger om du har mycket problem. Jag brukar fylla ett litet glas med lösning upp till kanten och sedan doppa hela piercingen ner och hålla den där kanske 1 min eller något. Sedan låta lufttorka. Så det kan jag rekommendera dig att göra typ 2-3 ggr per dag. Sedan det vanliga, inte pilla, inte få dit massa annat skit, hålla håret borta från örat, byta örngott ofta osv.

500
2019-09-30 10:39
#4

Jag rekommenderar denna ifall du är osäker på doseringen i koksaltlösningen https://www.apotea.se/drop-it-engangspipetter-2-ml-20-st?gclid=Cj0KCQjwz8bsBRC6ARIsAEyNnvqUSFHgx_SUj1Oa5svDPb_X_69xKhW67bEKLep1vlDWyoOieZ4Il2QaAp70EALw_wcB Eftersom det är små engångs pipetter så hinner det inte bli dåligt innan du hunnit använda upp det.

Honestyisdead
2019-10-14 14:58
#5

Hur har det gått?

EmmaLisaH
2019-10-14 19:38
#6

börjat med koksaltlösning 2ggr per dag och kokar nytt varje gång så jag vet att det är fräscht. Doppar hela piercingen och låter den sen lufttorka. Men upplever att den nästan har blivit sämre. Knölen runt själva piercingen har blivit ännu större:( Har gjort den processen kanske i 4-5 dagar nu vet inte om jag ska fortsätta o se om det blir bättre?? Skulle vilja gå på rådgivning hos en piercare men känner mig inte bekväm att gå till killen jag tog den hos. Kan jag gå till en annan ahah eller är det oförskämt lol?

Annons:
Honestyisdead
2019-10-14 20:12
#7

#6 Klart du kan gå till en annan! Gör det.

Upp till toppen
Annons: